آغاز طرح پخت نان کامل در چهارمحال و بختیاری

طرح پخت نان کامل با هدف تامین سلامت مردم در نانوایی‌های چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

محمد کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: براساس هماهنگی کارگروه آرد و نان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نخستین نانوایی که نان را با آرد کامل پخت می‌کند در این استان فعال شد.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های کارگروه آرد و نان و نظارت مرکز بهداشت آرد سبوس‌دار از یکی از کارخانه‌های آرد استان تامین و نسبت به پخت نان اقدام می‌شود.

منزوی اظهار کرد: با توجه به تخمیر کامل و سبوسی که در این نوع نان وجود دارد همواره مورد توجه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرار دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با گرایش ذائقه مردم به سمت نان‌های تهیه شده از آرد سبوس‌دار، این شیوه پخت نان مورد استقبال سایر نانوایی‌های فعال در استان قرار گیرد و به این صورت رویه پخت نان با آرد کامل در استان شکل گیرد.

منزوی گفت: در حال حاضر آرد مورد نیاز این واحد نانوایی به صورت غیر یارانه‌ای تامین می‌شود و در صورتی که این نوع نان مورد استقبال قرار گیرد پخت نان به این شیوه ترویج می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نیاز و تقاضا‌هایی که در کارگروه آرد و نان آمده یک کارخانه در شهرستان کیار که جزء بهترین کارخانه‌های استان در تولید آرد با کیفیت است برای تامین آرد کامل انتخاب شده و در صورتی‌که تقاضا‌ها افزایش یابد کارخانه‌های دیگری نیز در این خصوص فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ واحد کارخانه تولید آرد در چهارمحال و بختیاری فعال است.


بیشتر بخوانید 


بهروز میرزایی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود برای تامین سلامت مردم تمام نانوایی‌ها به سمت عرضه نان کامل و با کیفیت حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود پخت نان با آرد کامل در تمام نانوایی‌ها ترویج شود افزود: با توجه به کاهش سبوس‌گیری پخت این نوع نان برای سلامت بسیار مفید است.

میرزایی ادامه داد: سبوس‌گیری در نانوایی‌هایی بین ۱۵ تا ۱۸ درصد است که در زمان حاضر تلاش می‌شود برای تهیه نان باکیفیت سبوس‌گیری آرد به حد شش تا هفت درصد برسد.
وی اضافه کرد: سبوس‌گیری به عنوان فیبر نان به شمار می‌رود که در تامین سلامت مردم نقش بسزایی دارد و به همین خاطر تلاش می‌شود این کار در استان نهادینه شود.

میرزایی تاکید کرد: مهمترین برنامه و هدف کارگروه آرد و نان حرکت به سمت تهیه و پخت نان کامل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۲۳:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
پخت نان کامل باعث میشه سبوس به دامدار نرسه و لبنیات و گوشت گرون میشه دولت با یه تیر دو نشون میزنه هم یارانه سبوس قطع میشه هم یارانه آرد این وسط طبق معمول هر طرحی که اجرا میشه بارش می افته ر‌و دوش مردم حقوق پایه بگیرومستعضف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ارد ازاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
البته امیدوارم که شیله پیله برای آزاد کردن نان نباشد!!!!! ظاهرا با آزادپز شدن دیگه هرکی میتونه به سلامتیش فکر میکنه و بقیه بیخیال سلامتی. دولت باید برای سلامتی همه ملت برنامه پخت نان سبوس دار را در دستور کار قرار دهد‌ نه این که برای قطع نان یارانه ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
نان کامل همان نان سبوس دار است که حاوی ویتامین های بی و ... است
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۱:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بله نان کامل با ارد سبوس دار پخت میشه که فسفر منیزیم پتاسیم ویتامین های گروه ب و فیبر داره و برای سیستم گوارش و افزایش ایمنی بدن هم خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
امیدواریم این طرح در تمام استان ها اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۱:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
با استقبال مردم در تمام شهرستان ها اجرا میشه به زودی
آخرین اخبار