۳ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس آذربایجان‌غربی ثبت شد

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث آذربایجان غربی گفت: کارشناسان مرکز پیام اورژانس دی‌ماه امسال به بیش از ۴۱ هزار تماس پاسخ دادند که ۳ هزار از آنها مزاحم تلفنی بوده است.

فرزین رضازاده رئیس اورژانس و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی گفت: در یک ماه اخیر حدود ۴۱ هزار و ۱۹۵ تماس با اورژانس برقرار شده که از این تعداد ۷ هزار و ۲۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده‌ است.

وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد ۳ هزار تماس مربوط به مزاحمت‌های تلفنی بوده و تعدادی هم توسط پزشک اورژانس مشاوره تلفنی صورت گرفته است.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی اورژانس در سطح استان بیش از ۸ هزار و ۲۸۳ مورد ماموریت انجام دادند که منجر به انتقال ۴ هزار و ۶۹۴ مددجو به بیمارستان شده و تعداد ۹۲۸ مددجو در محل درمان شدند.

رضازاده گفت: دی‌ماه امسال تعداد ماموریت‌های حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای هزار و ۴۲۶ مورد بوده که هزار و ۶۵۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به نحوه تماس مردم با اورژانس ۱۱۵ بیان کرد: برای انجام بهتر فرآیند ماموریت در اورژانس مردم باید به سوالات کارشناسان مرکز پیام، پاسخ دهند.

به گفته وی، مردم در زمان تماس با ۱۱۵ شرح حال کامل بیمار یا مصدوم، اطلاعات جمع‌آوری شده از صحنه حادثه، تعداد مصدومین در حوادث و سوانح، آدرس دقیق و صحیح و نشانه‌های شاخص از قبیل مسجد و مدرسه و.. و سابقه پزشکی بیمار را به کارشناسان تریاژ تلفنی اورژانس ارائه دهند و از راهنمایی‌های کارشناسان بهره لازم را ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.