نمایشگاه پوشاک و صنایع دستی؛ حامی آخرین دستاورد‌های هنرمندان

دبیر برگزاری نمایشگاه تلفیقی مد، پوشاک و صنایع دستی از این رویداد به عنوان یک ظرفیت مهم برای ارائه آخرین دستاورد‌های هنرمندان یاد کرد.

صنعت پوشاک و هنر صنایع دستی ایران از میراث های ارزشمند کشور به شمار می آیند که هردوی آن ها ارتباط زیادی با یکدیگر دارند؛ به طوری که با نگاهی به اغلب لباس های اصیل ایرانی می توان به هنر دست بسیاری از هنرمندانی که در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند پی برد. از اینرو، برای این که از ظرفیت مد و لباس و صنایع دستی استفاده مطلوبی شود برگزارکنندگان دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر و گروه نمایشگاهی رستا به عنوان زیر مجموعه شرکت تعاونی میراث فرهنگی و گردشگری درصدد برگزاری نمایشگاهی برآمدند که تلفیقی از این دو هنر فاخر ایرانی است. 

زال نژاد، دبیر برگزاری اولین و بزرگ‌ترین رویداد تلفیقی مد و لباس، صنایع دستی و سوغات ایران گفت: به مناسبت ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر، گروه نمایشگاهی رستا که زیر مجموعه شرکت تعاونی میراث فرهنگی و گردشگری است با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اولین و بزرگ‌ترین رویداد تلفیقی مد و لباس، صنایع دستی و سوغات ایران را برگزار می‌کند که هتل بین المللی لاله تهران از ۴ تا ۶ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ شب میزبان بازدیدکنندگان است.

دبیر برگزاری اولین و بزرگ‌ترین رویداد تلفیقی مد و لباس، صنایع دستی و سوغات ایران مطرح کرد: محصولاتی که در این رویداد ارائه خواهند شد در حوزه مد و لباس بانوان و آقایان هستند و می‌توان به مانتو، عبا، کیف، کفش، شال، روسری، انواع لباس کودک و نوجوان و لباس‌های محلی و همچنین، انواع زیورآلات و تزئینات داخلی اشاره کرد و در زمینه صنایع دستی هم، تولیدکنندگان این هنر در این رویداد حضور دارند.

زال نژاد درمورد ظرفیت‌های حوزه مد و لباس افزود: با توجه به این که طراحان مد و لباس جوان کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند آخرین دستاورد‌های شرکت کنندگان و تولیدکنندگان در این رویداد ارائه می‌شوند و حمایت و معرفی این تولیدات به عموم مردم و حتی صادرکنندگان بستر خوبی است و با توجه به این که برند‌های مختلفی در نمایشگاه مد، پوشاک، صنایع دستی و سوغات اقوام ایران حضور دارند این مسئله می‌تواند برای آخرین دستاورد‌های فعالان و تولیدکنندگان حوزه‌ی مد و لباس کشور مناسب باشد.

او یا آور شد: این رویداد در راستای جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود و در آن جا، محصولات بدون واسطه به دست مصرف کنندگان می‌رسند، اما در جشنواره مد و لباس فجر به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
لباسهای براق واشیا فلزی و یراق الات در لباس بانوان فراتر از زیبایی و برای گم نشدن در کوه وصحرا وترساندن حیواتات وحشی بوده برای همین حتی حیوانات اهلی را آذین میکردند و در مناطقی که بیشتر مشاغل صنعتی و خانگی داشتند از لباسهای ساده تری استفاده می شده.