اجرای ۵۰ طرح گردشگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰ طرح گردشگری با ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان در دست اجرا است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان، گفت: ۱۱ هتل به همراه اقامتگاه‌های بوم گردی، غذاخوری‌های سنتی، مجتمع‌های رفاهی و گردشگری از جمله پروژه‌های در دست اجرا برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان است.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری اولویت این اداره کل به شمار می‌رود، اضافه کرد: در همین راستا و به منظور افزایش زمان ماندگاری گردشگران در اماکن تاریخی ایجاد اماکن اقامتی و تفریحی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین برای توسعه گردشگری استان و ایجاد مراکز تفریحی لازم برای گردشگران، مجتمع‌های تفریحی و گردشگری، شهربازی، موزه‌های فاخر و بازار‌های مناسب در دستور کار قرار گرفته تا گردشگران از آن‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته صفری، تبدیل مدرسه هدایت به نخستین خانه صنایع دستی استان، مرمت خانه انصاری، تبدیل مدرسه ۲۲ بهمن به موزه و همچنین تبدیل دنیای بازی سابق به بازارچه صنایع دستی ازجمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای توسعه گردشگری و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای گردشگری آذربایجان‌غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.