اسلامی:

ساخت تالار یزد یکی از ۱۵ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ است

معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ گفت: تالار یزد یکی از ۱۵ طرح ملی است که ساخت آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تالار یزد یکی از ۱۵ طرح ملی است که ساخت آن بر عهده وزارت فرهنگ بوده است. کلنگ زنی ساخت تالار مرکزی یزد درسال ۱۳۸۷ انجام شد و تا سال۱۴۰۰ که پایان دولت دوازدهم بود ۶۹درصد پیشرفت داشت.

اسلامی ادامه داد: از ابتدای دولت مردمی با تلاش شبانه روزی همکاران در اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی ۳۱ درصد باقی مانده ساخته شد و ساخت این پروژه به پایان رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ بیان کرد: اعتبار ساخت این پروژه ۲۷۲ میلیارد تومان بود که ۷۲ درصد از آن در دولت مردمی در سفر‌های استانی رئیس‌جمهور تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر اینکه تالار مرکزی یزد یکی از زیباترین و‌بی‌نظیرترین تالار‌های کشور است گفت: زیربنای این تالار ۱۴ هزارو ۴۵۰ متر در ۱۱ هزارو ۶۰۰ متر است و در این مجموعه، سالن تئاتر با ظرفیت ۶۰۹ نفر و سالن موسیقی با ظرفیت ۴۵۵ وجود دارد.

اسلامی افزود: یکی از بی‌نظیرترین سیستم‌های ماشینی در مجتمع فرهنگی برای تالار یزد پیش‌بینی شده است و از همه مهمتر اینکه این سیستم بومی‌سازی شده است و طراحی و تولید آن برعهده دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.