صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به عراق به ۴ میلیارد دلار رسید

مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت:صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به عراق به ۴ میلیارد دلار رسید.

ربیع هاوی مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه‌ تجارت گفت: از سال ٢٠١٢، موضوع فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی ایران و حضور در بازار عراق، رشد چشمگیری داشته است. از سال ٢٠١٢ تا سال ٢٠١٧ (در سال ٢٠١٧) که بیشترین حضور را در این بازار داشته‌ایم، حدود چهار میلیارد دلار پروژه در عراق اجرایی شده است.

او گفت: در حال حاضر کشور عراق بالاترین تعداد شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی را طی سال‌های اخیر چه به لحاظ تعداد و چه به تعداد حجم به خود دیده است و بالاترین ارزش انجام پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی در کشور عراق بوده است.

او گفت: علیرغم برخی از مشکلات شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در عراق اما حدود ٨٨ پروژه به ارزش چهار میلیارد دلار در عراق توسط ۴١ شرکت به بهره‌برداری رسیده است.

ربیع هاوی گفت: خوشبختانه هنوز هم این فعالیت‌ها ادامه‌ دارد. پروژه‌های بسیار مهمی در بخش اقلیم کردستان و در بخش دولت مرکزی عراق به اجرا گذاشته شد که شامل انواع پروژه‌ها نظیر ساخت سد، راه، تونل، کارخانه و مجتمع‌های مسکونی، انواع نیروگاه‌ها و غیره می‌شود که همه این‌ها طی چند سالی که در عراق اجرایی شده است، تحولی را در خدمات فنی و مهندسی در بازار عراق به وجود آورد.

او از رشد ۳۰ درصدی صادرات به عراق خبر داد و گفت: به طور کلی این رقم خوشبختانه افزایش یافته است. همچنین با اینکه شرکت‌ها بازار خوبی را نسبت به بازار سایر کشورها به دست آوردند، راه را هم برای شرکت‌های کوچکتر که به‌دنبال بازارهای همسایه بودند، باز کرد.

مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه‌ تجارت گفت: سالانه حدود ١٠ میلیارد دلار صادرات گاز و کالا به عراق داریم و صادرات خدمات فنی و مهندسی ما نیز در میان صادرات سایر کشورها، بهترین است.

برچسب ها: تجارت ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار