اتفاق نظر اروپا بر راه حل دو دولتی در فلسطین

۲۶ کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا از راه‌حل دو دولتی درباره مسئله فلسطین حمایت کردند.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که اکثر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از حل مسئله اسرائیل و فلسطین بر اساس اصل راه حل دو دولتی حمایت می‌کنند.

براساس گزارش آناتولی، تاجانی روز دوشنبه در بیانیه‌ای برای مطبوعات ایتالیایی توضیح داد که رم از اصل راه‌حل دو کشوری حمایت می‌کند و به دنبال دستیابی به آن است.

 او تصریح کرد که در روز‌های ۲۴ و ۲۵ ژانویه به لبنان، اراضی اشغالی و فلسطین سفر خواهد کرد تا در مورد آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کند.

آژانس ایتالیایی آنسا گزارش داد که ۲۶ کشور از ۲۷ کشور  در اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا حمایت خود را از اصل راه حل دو کشوری اعلام کردند، در حالی که مجارستان از دادن رای در این زمینه خودداری کرد.

پیش از این وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرده بود که کشورش از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و از آن زمان تاکنون هیچ نوع سلاحی به تل آویو ارسال نکرده است.

 ارتش اشغالگر صهیونیستی ۱۰۸ روز است که جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که به گفته مقامات فلسطینی ۲۵۲۹۵ شهید و ۶۳۰۰۰ مجروح که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند برجای گذاشته و باعث تخریب گسترده شده است.‌

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار