اجرای ۱۸۷ هزار هکتار کشت قراردادی در استان همدان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان از تحقق ۳۶ درصدی کشت قراردادی با اجرای این طرح در ۱۸۷ هزار و ۶۷۶ هکتار خبر داد.

علی بایگانه با بیان اینکه برنامه ابلاغی کشت قراردادی در استان ۵۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار و در کشور ۷ میلیون و ۵۳۵ هزار هکتار است گفت: تاکنون ۳۶ درصد برنامه در استان همدان محقق شده که این میزان در کشور ۲۴ درصد است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۸۷ هزار و ۶۷۶ هکتار از اراضی استان زیر پوشش کشاورزی قراردادی قرار گرفته است گفت: از این میزان بیش از ۱۶۱ هزار هکتار گندم آبی و دیم و بالغ بر ۲۵ هزار هکتار جو آبی و دیم است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه ۹۸ هکتار گلرنگ و ۸۶۱ هکتار کلزا نیز تحت کشاورزی قراردادی قرار گرفته است، گفت: همدان از استان‌های پیشرو در حوزه کشت قراردادی است.

علی بایگانه گفت: تاکنون ۹۱ درصد از سطوح زیر کشت قراردادی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته به طوری که ۱۴۶ هزار هکتار گندم، ۲۳ هزار هکتار جو، ۸۶۰ هکتار کلزا و ۹۸ هکتار گلرنگ بیمه شده است.

او همچنین گفت: تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و پرداخت ۱۵۰ هزار تومانی به ازای هر تن گندم تحویلی شماری از مزایای کشت قراردادی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان با بیان اینکه پنج محصول گندم، جو، کلزا، گلرنگ و کاملینا زیر پوشش کشت قراردادی هستند، افزود: جو و دانه‌های روغنی برای اولین بار زیر پوشش طرح کشاورزی قراردادی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.