اینبار بایدن ترامپ را دست انداخت

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را به دلیل اشتباه گرفتن نیکی هیلی با نانسی پلوسی مورد تمسخر قرار داد.  

جو بایدن ویدیویی را در شبکه اجتماعی X منتشر کرد که در آن نظرات هیلی در گردهمایی روز شنبه، ۲۰ ژانویه و همچنین لحظاتی از تجمع ترامپ در روز جمعه، ۱۹ ژانویه را نشان می‌داد.

در این ویدئو نیکی هیلی از نامزد‌های جمهوری خواه گفت: «دیشب ترامپ در یک گردهمایی بود و او چندین بار از من یاد کرد که چرا من ۶ ژانویه را بهتر مدیریت نکردم. من آن موقع سر کار نبودم آن‌ها می‌گویند که او گیج شده است. او گیج شد و گفت که در حال رقابت با اوباما است. او هرگز در مقابل اوباما شرکت نکرد. کشور ما را اینگونه در معرض خطر قرار ندهید.»

بایدن در توضیح این ویدئو نوشت: «من در همه چیز با نیکی هیلی موافق نیستم، اما در این مورد بسیار موافقیم: او نانسی پلوسی نیست.

بعد از اینکه ترامپ در سخنرانی خود درباره رویداد حمله به کنگره در ۶ ژانویه هیلی را با پلوسی اشتباه گرفت، هیلی در حین صحبت در ایالت کین آمادگی ذهنی ترامپ را زیر سوال برد. «نگرانی من این است. من چیزی توهین آمیز نمی‌گویم اما وقتی شما با فشار‌های ریاست جمهوری دست و پنجه نرم می‌کنید، نمی‌توانیم بپرسیم آیا آن‌ها از نظر ذهنی برای انجام این کار مناسب هستند یا خیر».

در زمان حمله به کنگره نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود. 

دیروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی این کشور به اظهارات نیکی هیلی، دیگر نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا که شایستگی ذهنی رقیب خود را زیر سوال برده بود واکنش نشان داد و گفت: «برایم مهم نیست ۸۰ ساله باشم، اما ۷۷ سال دارم و این تفاوت بزرگی است. این (مشکلات روانی) به سن مربوط نمی‌شود، سن همه متفاوت است.»

رونی جکسون، پزشک کاخ سفید در سال ۲۰۱۸، ارزیابی شناختی مونترال (MoCA) را برای ترامپ در آن زمان اجرا کرد. این تست برای غربالگری اختلالات شناختی خفیف طراحی شده است. در آن زمان، ترامپ در این آزمون از ۳۰ نمره ۳۰ گرفت و جکسون گفت: «رئیس جمهور از نظر ذهنی بسیار تیز است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
چقدر دیوانه این دو شیطان
آخرین اخبار