برای اولین بار در استان اردبیل:

نشاء گیاه دارویی آویشن در گلخانه سرعین تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: گیاه دارویی آویشن به صورت کشت نشایی در گلخانه برای اولین بار در استان اردبیل تولید شد.

داور داوردان اظهار کرد: در راستای رشد و توسعه کشت زراعی گیاهان دارویی و استفاده زمانی و مکانی از سیستم گلخانه برای تولید نشاء گیاه دارویی آویشن برای اولین بار در سطح استان و شهرستان سرعین انجام شد.

او با بیان اینکه به دلیل ارزش بالای این گیاه، تقاضا برای کشت آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: ایجاد فرصت‌های کشت و تولید نشاء آویشن در سرعین می‌تواند به عنوان یک گام مؤثر در جهت توسعه صنایع مرتبط و افزایش درآمد کشاورزان در این منطقه محسوب شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین با اشاره به مزایای تولید آویشن به صورت کشت نشاء در گلخانه‌ها ادامه داد: این روش کشت، امکان کنترل بیماری‌ها و آفات را فراهم می‌کند، عملکرد محصول را افزایش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت گیاهان می‌شود. علاوه بر این، کشت نشاء در گلخانه‌ها می‌تواند منجر به تولید محصولات با کیفیت و استاندارد بالا و همچنین افزایش بهره‌وری منابع آبی و خاکی شود.

داوردان با بیان اینکه این اقدام نه تنها به توسعه صنعت گیاهان دارویی در این منطقه کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های اشتغالزایی و اقتصادی نیز ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این تلاش‌ها به منظور توسعه کشاورزی و تولید محصولات دارویی در شهرستان سرعین با موفقیت همراه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.