۲۲ خدمت غیرحضوری به مشترکان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ارائه شد

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ارتقا و بروزرسانی سیستم جامع خدمات مشترکان با هدف افزایش رضایت‌مندی مردم خبر داد و گفت: ۲۲ خدمت مشترکان به صورت غیرحضوری قابل ارائه است.

فرهاد سرگلزایی در جلسه شورای مدیران شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان و انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی به منظور ارائه خدمات غیرحضوری این شرکت در شهر‌ها و روستا‌های زیر پوشش منعقد شده است.

وی افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه تمامی خدمات ۲۲ گانه آبفای سیستان و بلوچستان در سطح استان به صورت غیر حضوری و از طریق تمام دفاتر ICT روستایی و پیشخوان دولت ارائه می‌شود که گام دیگری در جهت سهولت ارتباط با مشترکان ساکن در شهر‌ها و روستا‌ها محسوب می‌شود.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هدف از ایجاد این اقدام را ارائه خدمات الکترونیک دولت، کاهش سفر‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردم اعلام و گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی فراوان پهنه جغرافیایی استان، یکی از اولویت‌های اصلی این اقدام، ارائه خدمات مطلوب، افزایش رضایت‌مندی و سهولت دسترسی ارائه خدمات برای کلیه مردم ساکن در شهر‌ها و روستا‌های سطح استان است.

وی با بیان اینکه تمام خدمات مشترکان به صورت غیرحضوری و در بستر وب، نرم‌افزار موبایلی و سیستم پیامکی قابل ارائه است، افزود: این خدمت اقدامی ماندگار است که در پی آن سطح کیفی خدمات و پاسخگویی به متقاضیان و مشترکان زیرپوشش در سطح استان ارتقا یافته است.

سرگلزایی افزود: به منظور ارتقا و بروزرسانی سیستم جامع خدمات مشترکان که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کشور است، نشست‌ها و جلسات متعدد کارشناسی بسیاری برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های شرکت در این حوزه، بایگانی اسناد در مراجعات حضوری مشترکان بود که امروز با الکترونیکی شدن ثبت اسناد این معضل نیز برطرف شده است.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در گذشته، ارائه خدمات به مشترکان به صورت کاملا سنتی صورت می‌گرفت، یادآور شد: در سال ۹۸ اولین شرکت آب و فاضلاب در کشور که در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک گام برداشت و موفق به حذف قبوض کاغذی شد شرکت آب و فاضلاب استان بود که با این اقدام از مهرماه سال ۹۸ قبوض مشترکان به صورت پیامکی ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار