مصرف هر خوراکی افزایش‌دهنده رطوبت مزاجی، باعث خواب بهتری می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: معمولا افرادی که مشکلات هضم دارند، افرادی هستند که خواب کافی و درستی ندارند.

در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما ابراهیم خادم٬ متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص «بهداشت خواب» به گفت و گو پرداخت.

کارشناس برنامه با بیان این مطلب که مکتب طب ایرانی، مکتب طب سلامت محور است و اصل و عمود طب ایرانی بر حفظ سلامت و تندرستی است، افزود: برای حفظ سلامتی باید ۶ اصل اساسی در سبک زندگی افراد رعایت شود که شامل تغذیه، ورزش و فعالیت بدنی، پاکسازی بدن از مواد مضر، تدبیر آب و هوا و اقلیم، مسائل روحی و روانی و موضوع مهم، خواب و بیداری است.

او ادامه داد: خواب، هم برای تجدید قوای از دست رفته در طول روز و هم برای پاکسازی بدن از مواد سمی حاصل از فعالیت‌های روزانه، ضروری است.

او گفت: خواب، معین و کمک کننده به هضم غذا است. معمولا افرادی که مشکلات هضم دارند، افرادی هستند که خواب کافی و درستی ندارند؛ زیرا خواب یکی از پیش‌نیاز‌ها و مقدمات هضم خوب و درست محسوب می شود.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که چه خوراکی‌هایی می‌توانند به داشتن خواب عمیق‌تر و آرام‌تر کمک کنند، گفت: هر خوراکی که رطوبت مزاجی را افزایش دهد، باعث خواب عمیق‌تر و بهتری می‌شود. کاهو جزء خوراکی‌هایی است که خواب آور است؛ اما به دلیل طبع سرد آن توصیه می‌شود همراه با سکنجبین مصرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.