حمایت کامل اندونزی از عضویت فلسطین در سازمان ملل

معاون وزیر خارجه اندونزی در کنفرانس غیرمتعهد‌ها تاکید کرد این کشور تا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از آن حمایت جدی می‌کند.

در جریان نوزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهد‌ها در کامپالا، پایتخت اوگاندا، اندونزی حمایت خود را از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری آنتارا اندونزی، پاهالا منصوری، معاون وزیر امور خارجه این کشور گفت: کشورش با تاکید بر اهمیت روح کنفرانس آسیایی- آفریقایی از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در اجلاس سران جنبش عدم تعهد حمایت می‌کند.

او همچنین با اشاره به اینکه کنفرانس باندونگ ( پایتخت غرب جاوا اندونزی) در سال ۱۹۵۵، که بنیاد‌های جنبش عدم تعهد را تأسیس کرد، اهمیت مبارزه جمعی کشور‌های در حال توسعه برای آزادی، عدالت، برابری و توسعه را یادآوری کرد.

منصوری اعلام کرد: برای دستیابی به این هدف، روح باندونگ باید همواره به عنوان منبع الهام اعضای جنبش عدم تعهد در مواجهه با چالش‌های جهانی، به ویژه چگونگی ایجاد فلسطین مستقل و حفظ منافع کشور‌های در حال توسعه، پایبند باشد.

او تاکید کرد: اندونزی در اجلاس کامپالا خواستار اتحاد همه اعضای جنبش غیرمتعهد‌ها برای ایجاد آتش بس و روند صلح در غزه شد. اندونزی اعضای جنبش غیرمتعهد‌ها را برای به دست آوردن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به مبارزه فراخواند و افزود که پنج عضو جنبش غیرمتعهد‌ها در حال حاضر از عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کنند.

منصوری در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در کامپالا با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین و نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز دیدار و درباره مسائل فلسطین گفتگو کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار