معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام خبر داد

ثبت ۱۹ روز آلوده ناشی از ریزگرد‌ها در ایلام طی امسال

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹ روز آلوده ناشی از گرد و غبار و ریزگرد‌ها در این استان ثبت شده است.

علی طاهر سارایی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام در آیین گرامیداشت هفته هوای پاک در این استان، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده ۷۵ درصد آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها به دلیل آلاینده‌های متحرک از جمله خودرو‌ها است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: دود خودرو‌ها و صنایع آلاینده تاثیر مستقیم بر سلامت هوا دارد و این آلودگی‌ها بر روی محیط زیست طبیعی و انسانی اثرگذار است.

وی افزود: اقشار مختلف در برابر سلامت و پاکی هوا مسئول هستند و همه ما باید عوامل تخریب و آلودگی هوا و راه‌های حفاظت از این نعمت بسیار مهم و رایگان خدادادی را بدانیم.

سارایی یادآور شد: داشتن هوای پاک مستلزم مسئولیت پذیری عموم جامعه است و همه موجودات زنده برای ادامه حیات نیازمند برخورداری از هوای پاک هستند.

وی تصریح کرد: استفاده از وسایل کم مصرف برقی در خانه و محل کار، تردد با خودرو‌های حمل و نقل عمومی، خاموش کردن ماشین در هنگام توقف و افزایش فضای سبز در منازل از جمله راه‌های کاهش آلودگی هوا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.