احیای تالاب دشت خانمیرزا در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر به دلیل خشکسالی و گرد و غبار محلی دشت‌های شهرکرد، سفیددشت، بروجن و خانمیرزا از کانون‌های مولد گرد و غبار محلی در استان به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر به دلیل خشکسالی و گرد و غبار محلی دشت‌های شهرکرد، سفیددشت، بروجن و خانمیرزا از کانون‌های مولد گرد و غبار محلی در استان به شمار می‌رود.

به گفته یوسف‌پور، استقرار فردوگاه چهارمحال و بختیاری در دشت شهرکرد و همچنین زه‌کشی تالاب خانمیرزا از مهمترین دلایل بروز خشکیدگی در این دشت‌ها به شمار می‌رود به همین دلیل احیای این دشت‌ها از جمله ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در همین ارتباط موضوع احیای تالاب دشت خانمیرزا که به دلیل زه کشی آسیب‌دیده بود در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید


یوسف‌پور با اشاره به رکورد شکنی ضریب فرونشست زمین در دشت خانمیرزا در کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ضریب شوری آب در دشت خانمیرزا بالا رفته و شرایط مطلوبی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به رونق کشاورزی در دشت خانمیرزا باید با استفاده از منابع آبی از جمله چشمه‌ها و منابع آبی دیگر از جمله رودخانه کره بس نسبت به احیای تالاب دشت خانمیرزا اقدام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.