مراجعه به دادسرا برای ورود معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد شیراز حذف شد/ جلوگیری از ورود ماهانه ۷۰۰ پرونده به دادسرا

مدیر موسسه حفاظتی نظم آوران حافظ فارس گفت: با انعقادتفاهم نامه‌ای با دادگستری استان فارس وپلیس پیشگیری استان و اداره بهزیستی از ورود پرونده‌های بیماران گرفتار در دام اعتیاد جلوگیری می‌شود.

هادی دانش پرور گفت: خانواده‌های معتادان تا پیش از این برای گرفتن دستور قضایی برای انتقال معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد باید ضمن مراجعه حضوری به دادسرا، ساعت‌ها را در راه رو‌های دادگستری سپری می‌کردند. 

او بیان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه خانواده‌ها با مراجعه به این مرکز در چند دقیقه و با رعایت حفظ حریم و حرمت آن‌ها احراز هویت می‌شوند.

دانش پرور خاطرنشان کرد: پس از مراجعه بستگان درجه یک و احراز هویت آن‌ها توسط کارشناسان شرکت دستور قضایی توسط قاضی محترم ناظر بر مراکز بازتوانی صادر وبه صورت الکترونیکی برای مراکز بازتوانی ارسال می‌شود. 

مدیر موسسه حفاظتی نظم آوران حافظ فارس افزود: با این خلاقیت ماهانه از ورود ۷۰۰ پرونده به دستگاه قضایی در شیراز جلوگیری می‌شود.

دانش پرور گفت: یکی از بند‌های این تفاهمنامه استقرار پلیس یاران آموزش دیده توسط افسران خبره و ورزیده نیروی انتظامی در مراکز ترک اعتیاد میباشد؛ که تاکنون توانسته ایم با به کارگیری ۶۷ نفر پلیس یار آموزش دیده در این مراکز علاوه بر حفاظت از مستحدثات و برقراری نظم و امنیت، در کاهش چند هزار نفر ساعت کار نیروی انتظامی در خصوص انتقال بیماران با دستور قضایی به مراکز ترک اعتیاد نقش مثمر ثمری را ایفا کنیم.

هادی دانش پرور در ادامه گفت: امیدواریم با تصمیم این طرح به تمام استان و نهایتاً کشور بتوانیم از ظرفیت موسسات حفاظتی و مراقبتی به نحو احسن استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.