محدودیتی برای کشت سیب‌زمینی در حاشیه رودخانه‌ها نداریم

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای کشت محصولات سیب‌زمینی، چغندرقند، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در حاشیه رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ آب و … محدودیتی وجود ندارد.

 سید عماد شاهرخی در جلسه هماهنگی مصرف آب و برق با رعایت الگوی کشت، اظهار داشت: طبق توافقات صورت‌گرفته با امور آب استان در زمینه استفاده از آب‌های جاری، رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، سدها و… برای کشت محصولات بهاره مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: اما در سال‌های گذشته به لحاظ مشکلات سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی کاهش داشته‌اند و بیلان منفی دارند و به همین دلیل راهکارهایی با همکاری امور آب برای کشت محصولاتی همچون سیب‌زمینی، چغندرقند و… در نظر گرفته شده است که استفاده از نوار تیپ برای آبیاری و اینکه این محصولات به سمت کشت‌های پاییزه و زمستانه بروند تا آب‌های کمتری مصرف کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: راهکار دیگر این است که باید به سمت تولید پایدار برویم و نمی‌خواهیم در یک مدت کوتاه هر چه منابع داریم را مصرف کنیم؛ بلکه باید به فکر آیندگان نیز باشیم و لذا ضرورت دارد تا برای کشت محصولات و برنامه‌های اعلام شده از سوی وزارت جهاد برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

شاهرخی، گفت: برای محصولات سیب‌زمینی، چغندرقند، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای و… در حاشیه رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ آب از رودخانه‌ها، شبکه‌های زیر سدها و… محدودیتی وجود ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.