شیوع بیماری پوستی در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی

باشگاه اسرای فلسطینی فاش کرد رژیم صهیونیستی به طور عمد اسرای فلسطینی را با شرایط بد بهداشتی روبرو کرده که منجر به شیوع یک بیماری پوستی شده است.

باشگاه اسرای فلسطینی با توجه به اطلاعات فراوانی که از شیوع برخی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های پوستی حکایت دارد، نسبت به خطرات شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌ها در میان اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش القدس العربی، باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد اقدامات شکنجه‌ای که سازمان زندان‌های اشغالی پس از هفتم اکتبر گذشته علیه اسرا اجرا می‌کند، علاوه بر شکنجه‌های سیستماتیک به وخامت وضعیت سلامت زندانیان به طور کلی و شیوع برخی بیماری‌ها در بین آن‌ها منجر شده است.

در این بیانیه آمده است که برجسته‌ترین اقداماتی که شرایط اسرا را به شدت تحت تأثیر قرار داده، ازدحام شدید در سلول‌ها است. اکثر سلول‌ها بیش از ۱۰ اسیر دارند. این به این معنی است که در دسترس بودن آب مشکل شده، تعداد دوش‌های در دسترس کاهش یافته، شرایط سخت مضاعف و بی سابقه که زندانیان در آن زندگی می‌کنند و محرومیت از حرکت کافی نیز به این موارد اضافه شده است.

بر اساس این بیانیه، سیاست مستمر رژیم صهیونیستی گرسنگی دادن به اسرا در زندان‌هاست. علاوه بر کمبود لباس و تصمیم اداره زندان مبنی بر خارج کردن لباس اسرا پس از هفتم اکتبر و حفظ تنها لباس زیر برای هر زندانی، این مسائل نیز بر وضعیت سلامتی آن‌ها تأثیر گذاشته است. در اکثر زندانها، اسرا با کمبود مواد نظافتی روبرو هستند. آن‌ها مجبورند لباس‌ها را بشویند و بالافاصله آن را بپوشند اما به دلیل هوای سرد زمستان لباس خیس مشکلات بهداشتی برای آنان ایجاد کرده است.

باشگاه زندانیان تاکید کرد که اثرات این اقدامات با گذشت زمان بدتر می‌شود. وضعیت سلامتی هزاران اسیر بدتر شده است. سازمان زندان‌ها سطح جرایم پزشکی را فراتر از مفهوم (سهل انگاری عمدی) که در چند سال گذشته دلیل اصلی شهادت بسیاری از اسرا در زندان‌های اشغالی بوده است، افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار