️ برگزاری مانور لحظه صفر زلزله ٧ ریشتری در کرمان

مانور لحظه صفر با سناریوی زلزله‌ای با قدرت ٧ ریشتر در مرکز استان کرمان ویژه تمام دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: یکشنبه یکم بهمن ماه جاری مانور لحظه صفر با سناریو وقوع زلزله ٧ریشتری در مرکز استان واقع در غرب شهرکرمان توسط ستاد مدیریت بحران اعلام شد. 

وی با اشاره به اینکه این مانور با حضور بیش از ١۵ دستگاه عضو ستاد بحران برگزار شده است، افزود: ٨٠ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در قسمت‌های مختلف عملیاتی امدادونجات شهری، آواربرداری، کوهستان، سیلاب، اسکان اضطراری، این مانور جهت امدادرسانی حضور یافتند. 

وی با اشاره به فراخوان فوری شهرستان‌های معین مرکز استان بیان کرد: با توجه به وسعت حادثه، نیرو‌های امدادی از استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان فراخوان زده شده است. 

فلاح با اشاره به اهمیت برپایی اردوگاه‌های اضطراری در سطح شهر کرمان تصریح کرد: مکان و سالن‌های ورزشی که بر اساس چارت عملیاتی از پیش تعیین شده نیز جهت برپایی چادر‌های امدادی برای اسکان حادثه دیدگان آماده و مهیا شد. 

وی تاکیدکرد: این مانور با هدف افزایش سطح ارتقا آمادگی مدیران و نیرو‌های امدادی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.