پویش ملی تغذیه سالم در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پویش ملی تغذیه سالم با هدف برخورداری از تغذیه سالم و پیشگیری از بروز بیماری‌ها، همزمان با سراسر کشور از امروز یکشنبه آغاز و تا ۱۵ بهمن در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

مهدی زنگنه گفت : بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ در افراد بالای ۳۰ سال و دومین عامل مرگ در افراد ۱۵ تا ۵۹ سال است، از طرفی حدود ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در بیماری‌های قلبی-عروقی ناشی از پرفشاری خون، مصرف سیگار و کلسترول بالا است.

وی افزود: نمک (سدیم) علت اصلی پرفشاری خون هست و هر فرد در طول روز باید بین سه تا پنج گرم نمک مصرف کند، اما در کشور ما این میزان ۲ برابر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه زندگی به ویژه عادات غذایی مردم یک راهکار اساسی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است و آموزش مردم در زمینه رژیم غذایی مناسب اولین قدم مثبت در راستای پیشگیری از این بیماری‌ها است.

وی تصریح کرد: پویش ملی سلامت و اطلاع رسانی تغذیه سالم از امروز تا ۱۵ بهمن ماه با هدف اطلاع رسانی در خصوص مصرف نمک تصفیه شده ید دار و ارتقا دانش آحاد جامعه در راستای افزایش مصرف شیر و لبنیات آغاز شد.

زنگنه ادامه داد: در این پویش کارشناسان تغذیه، مراقبان سلامت و بهورزان اطلاع رسانی و آموزش برای مراجعان را برعهده دارند همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان از طریق جلسات آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی، مقاله نویسی و جشنواره غذا در مدارس اجرا می‌شود و اطلاع رسانی از طریق برنامه‌های صدا و سیما، برپایی ایستگاه سلامت و آموزش کارکنان از دیگر برنامه‌های پویش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.