صدور هشدار هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در استان هشدار صادر کرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از روز سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه، شاهد فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

در این مدت بارش برف و باران، احتمال رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برفگیر، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مه و کاهش دما مورد انتظار است.


بیشتر بخوانید


منطقه اثر این سامانه بارشی شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، اردل، بخش‌هایی از کیار، لردگان و خانمیرزا، شمال غرب شهرکرد و بن خواهد بود.

همچنین در شهرستان‌های استان به ویژه شهرکرد، بن، بروجن، سامان، فارسان، کوهرنگ و کیار وزش باد پیش بینی شده است.

در این مدت کولاک برف وکاهش دید در نواحی برف گیر و گردنه‌های استان، خسارت به سازه‌های موقت مانند بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، سقوط اجسام سبک از ارتفاع و... در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

با توجه به شرایط توصیه می‌شود: پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در رانندگی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی لازم مانند زنجیر چرخ، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، توقف فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، مقاوم سازی سازه‌های سبک و موقت، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.