رکورد ملایر در بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: بیش از ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های اصلی این شهرستان در دولت سیزدهم انجام شد که در مقایسه با سال‌های قبل یک رکورد محسوب می‌شود.

هاشم اسکندریان گفت: از این میزان فقط ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت بالغ بر ۳۷۰ هزار تُن آسفالت، امسال در سطح راه‌های حوزه استحفاظی ملایر اجرا شد.

او گفت: در حوزه راه‌های روستایی نیز عملیات بهسازی و آسفالت ۱۵ کیلومتر در دست اقدام است که هفت کیلومتر آن امسال افتتاح شد و هشت کیلومتر باقیمانده سال آینده با اختصاص اعتبارات و مساعد شدن شرایط جوی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر آسفالت راه روستایی «هریرز»، «پریان» و ۲ کیلومتر راه روستایی «مالیچه» و «سراب طجر» را از جمله این اقدامات برشمرد وگفت: اجرای پروژه آسفالت راه روستایی «هَریرز» و «پریان» مطالبه ۱۲ ساله مردم این روستا‌ها و خانواده معظم شهدا بود که در دولت سیزدهم محقق و ۲ کیلومتر آن اجرا شد و ۲ کیلومتر باقیمانده سال آینده به اتمام می‌رسد.

اسکندریان گفت: علاوه بر این، ۲ پروژه کنارگذر پل مهدویه و کنارگذر پل روستای هزارجریب نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او بهسازی و آسفالت راه روستایی «گولوند» به طول ۱.۸ کیلومتر با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها عنوان و گفت: امسال عملیات احداث ابنیه، زیرسازی و خاکریزی این پروژه به اتمام رسید و سال آینده با مساعد شدن شرایط جوی، بیس و آسفالت آن انجام می‌شود که اهالی روستای همراهی خوبی با ما داشتند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر از دیگر اقدامات به بهسازی و آسفالت راه روستایی «کوسج‌خلیل» به طول سه کیلومتر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد که عملیات احداث ابنیه، پل‌ها، خاکریزی و زیرسازی به اتمام رسیده و در صورت تخصیص اعتبارات عملیات بیس و آسفالت آن سال آینده به اتمام می‌رسد.
اسکندری همچنین تعریض محور ملایر به قوزان و اسلامشهر آق‌گل را از اقدامات مهم و مطالبه مهم مردم عنوان کرد که با نگاه عدالت‌محور دولت و پیگیری‌های مسئولان مربوطه پس از سال‌ها به عنوان یک پروژه ملی محقق شد و امسال چهار کیلومتر از پروژه عملیات زیرسازی و احداث ابنیه، بیس و آسفالت آن به بهره‌برداری رسید.

او طول این پروژه ملی را ۱۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این پروژه تا سه راهی قوزان با اعتبار۲۷۰ میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده که ابنیه فنی هفت کیلومتر از طول مسیر به تعداد ۱۵ دستگاه پل اجرایی شد و پیش‌بینی ما این است که با تخصیص اعتبارات مابقی پروژه تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر از دیگر اقدامات در حوزه راه روستایی به اجرای بخشی از عملیات زیرسازی راه روستایی «بهمن‌آباد- ناصح‌آباد» اشاره کرد و افزود: قرارداد احداث ابنیه منعقد شده و با مساعد شدن شرایط جوی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و برای تکمیل پروژه شامل زیرسازی، بیس و آسفالت به تخصیص اعتباراتی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز داریم.
اسکندری گفت: در حال حاضر ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان داریم که از این تعداد ۱۶۲ روستای دارای راه آسفالته هستند و آسفالت روستای «گولوند» با ۲۷ خانوار در دست اقدام است و روستای «چشمه‌پهن ننج» تنها روستای بدون راه آسفالته است و مابقی روستا‌ها نیز زیر ۲۰ خانوار هستند.

او ضریب آسفالت راه روستایی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان را بیش از ۹۰ درصد عنوان و پیشنهاد کرد: طی چند سال آسفالت راه روستایی تعطیل بود که در سه سال اخیر به ویژه در دولت سیزدهم، آسفالت راه روستایی شتاب گرفت و ۱۸ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی در منگاوی، ازندریان، دهلق، طجر سامن، شوشاب و آورزمان اجرا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایرگفت: علاوه بر این قرارداد اجرای روکش آسفالت روستای «ده‌چانه» به طول ۳۰ کیلومتر و با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار منعقد شده که با مساعد شدن هوا اجرا خواهد شد و نسبت به رگلاژ و تسطیح را‌های روستایی شنی نیز به صورت مستمر به طول ۱۰۰ کیلومتر اقدام کرده‌ایم.

برچسب ها: راهداری ، بهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.