تاکید معاون دادستان کرمان بر افزایش ظرفیت و توانمندسازی کمپ‌های ترک اعتیاد

 معاون دادستان کرمان گفت: توانمندسازی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد باید به طور جدی مد نظر مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد. 

محمد ضیاءالدینی یکی از مشکلات اساسی در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ١۶ کرمان را نبود زیرساخت مناسب متناسب با میزان معتادان متجاهر در سطح استان دانست و گفت: ضرورت دارد توانمندسازی آن‌ها به طور جدی مد نظر مسئولان قرار گیرد تا شاهد تحقق یکی از بند‌های سند تحول که همان کاهش ورودی پرونده به دادسرا‌ها و همچنین کاهش آمار زندانیان باشیم. 

 وی بیان داشت: مصرف مواد مخدر، سبب افزایش تعداد معتادان متجاهر و به تبع مخدوش شدن چهره شهر و افزایش سرقت‌های خرد می‌شود و همین موضوع، سبب گلایه عمده مردم و یکی از دغدغه‌ها و گلایه‌ اصلی و به حق شهروندان شده است؛ بنابراین با توجه به وسعت استان کرمان و تعداد بالای پذیرش در این مرکز، توسعه کمپ‌ها ضرورت دارد.

معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان کرمان تأمین امنیت پیرامونی کمپ‌های ترک اعتیاد را ضروری دانست و تصریح کرد: از آنجا که کمپ‌های ترک اعتیاد در خارج از شهر قرار دارند و برای تأمین امنیت نیاز است در موارد ضروری، ماموران مسافت زیادی را طی کنند، لازم است تدابیر لازم از سوی نیروی انتظامی اتخاذ شود تا از فرار برخی بیماران و سایر مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید. 

وی به مشکلات مالی بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد در استان کرمان اشاره و عنوان کرد: بدین منظور از شورای هماهنگی مواد مخدر و اداره کل بهزیستی می‌خواهیم به منظور ارائه خدمات بهتر به مددجویان، هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را  برای پرداخت تسهیلات و بدهی خود به مدیران این کمپ‌ها اجرایی کنند.

 این مقام قضائی تأکید کرد: اداره کل بهزیستی استان باید به صورت مستمر بازرسی از کمپ‌های ترک اعتیاد را برای بررسی وضعیت امنیت و پیشگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای در دستور کار خود قرار دهد و مواردی از قبیل: مسائل ایمنی مختلف، همچون فرسوده نبودن ساختمان، وضعیت اطفای حریق و متناسب بودن فضای فیزیکی نسبت به تعداد مددجویان را مورد بررسی ویژه قرار دهد تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار