آغاز طرح تحولی شایستگی فناورانه در مدارس استان گلستان

آیین افتتاحیه طرح تحولی آموزش شایستگی‌های فناورانه با هدف توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان به صورت هماهنگ در مدارس گلستان برگزار شد.

حمیده سوخته سرایی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان گلستان، در آیین افتتاحیه این طرح با تأکید بر ضرورت توجه به بحث توانمندسازی معلمان و دانش آموزان در حوزه رسانه و سواد دیجیتال گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات سند تحول بنیادین، حضور هوشمندانه و عالمانه دانش آموزان و فرهنگیان در فضای مجازی، به منظور تحقق تربیت تمام ساحتی و مواجهه هوشمندانه با تهدیدات دشمنان از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است و این طرح باعث تحول درنظام آموزش و پرورش خواهد شد.

او با تشریح اهداف این طرح، ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتال را در راستای توانمندسازی دانش آموزان و معلمان عنوان کرد.

سوخته سرایی گفت: با اجرای طرح شایستگی فناورانه، دانش‌آموزان و معلمان حاضر در این طرح مهارت‌های تفکر محاسباتی، سواد دیجیتال و کاربرد فناوری در زندگی، امنیت سایبری و ... را کسب خواهند کرد و در نهایت این طرح موجب ایجاد شبکه‌های ارتباطی طراحی، تولید محتوای دیجیتال آموزشی خواهد شد.

سوخته سرایی افزود: این طرح در سطح استان با تحت پوشش قرار دادن ٨٠٠ آموزگار و ٢٧ هزار دانش آموز در حال اجراست و گام اول آموزش دانش آموزان از هفته سوم دی ماه آغاز و اجرای گام‌های بعدی تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

مسئولیت دبیرخانه کشوری ارتقا شایستگی فناورانه و دیجیتال معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به استان گلستان محول شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار