صدور ۳۵۵ پروانه ساختمانی طی ۱۰ ماه در بخش مرکزی پایتخت

شهردار منطقه۶ پایتخت اعلام کرد که میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در این منطقه در یک سال اخیر رشد ۴۵ درصدی داشته است.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه۶ تهران با مقایسه آمار صدور پروانه‌های صادر شده امسال در مقایسه با وضعیت مشابه در سال قبل گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز ۳۵۵ مورد پروانه در منطقه ۶ صادر شد، که میزان صدور پروانه در این منطقه، نسبت به سال قبل با رشد ۴۵ درصدی همراه بود. 

شهردار منطقه۶ در تشریح جزئیات پروانه های صادر شده گفت: ۴ درصد از پروانه‌های صادر شده با کاربری تجاری و ۴۲ درصد با کاربری مسکونی بود و باقی موارد کاربری اداری و ... دارد.

وی اظهار کرد: منطقه۶ از لحاظ بافت فرسوده جزء مناطق با تراکم پایین در بافت فرسوده شهر تهران محسوب می‌شود؛ در حالت کلی طبق آخرین نقشه‌های طرح تفصیلی ملاک درصد مساحت بافت فرسوده نسبت به کل منطقه ۳ درصد است. 

روحانی گفت: پرونده‌های بافت فرسوده به تعداد ۷ قطعه پلیگونی (بلوک) شامل ۲۸۹ پارسل است و تعداد قطعه‌های دارای پروانه تا تیرماه ۱۴۰۲ شامل ۲۷ پرونده است. 

شهردار منطقه ۶ به اقدامات انجام شده در راستای احیای مجدد بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: مقرر شد با توجه به عدم وجود دفتر تسهیل گری در این منطقه، به منظور سرعت بخشیدن به امور، مکاتبه‌ای با سازمان نوسازی انجام شود تا یکی از دفاتر مناطق همجوار برای بهره مندی شهروندان هماهنگ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار