اشتغال زایی بیش از ۱۴ هزار نفر از طریق صنایع تبدیلی و غذایی خوزستان

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون ۷۱ فقره پروانه بهره برداری، جواز تأسیس و موافقتنامه صادر شده که اشتغال ۱۴ هزار و ۴۷۵ نفر را به دنبال دارد.

عبدالهادی فرخ تبار معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۴۵ فقره جواز تاسیس و ۷۳۱ فقره موافقت نامه صادر شده است که برای ۱۳ هزار و ۲۳۳ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

او می‌گوید: تسهیلات بانکی از طریق دو منبع در اختیار متقاضیان طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار می‌گیرد، سامانه اینترنتی سیتا مختص طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی است و با عنوان طرح تبصره ۱۸ از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار می‌شود.

فرخ تبار ادامه داد: سامانه اینترنتی بهین یاب نیز مربوط به وزارت صمت است، اما اعتبارات لازم برای سرمایه در گردش طرح‌های به تولید رسیده کشاورزی را شامل می‌شود و اعتبار لازم از منابع داخلی بانک‌ها تأمین می‌شود.

او طرح‌های مصوب شده جهت اخذ تسهیلات را ۴۹ مورد با اعتبار ۵۷۰۰ میلیارد ریال و طرح‌های معرفی شده به بانک را ۲۴ مورد عنوان کرد و گفت: طرح‌های دارای جذب تسهیلات بانکی نیز ۲۴ مورد با اعتبار ۳۶۳۰ میلیارد ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.