شناسایی حدود ۸۰ تبعه غیرمجاز در اردبیل

از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۰ تبعه غیرمجاز خارجی در واحدهای کارگاهی استان اردبیل شناسایی شده‌اند.

بهروز رحیم‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اشتغال اتباع خارجی به ۲ دسته قانونی و غیرقانونی تقسیم می‌شود که اگر این افراد از طریق مجراهای قانونی بخواهند اشتغال داشته باشند، باید درخواستشان در کمیته تخصصی مربوطه بررسی شود و پس از تصویب برایشان پروانه کار صادر گردد.

وی افزود: ضرورت توجه به موضوع جلوگیری از اشتغال اتباع غیرمجاز در شرایط کنونی کشور و منطقه بیش از پیش مورد تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت کشور است تا با همه ظرفیت‌ها از این اقدام خودداری گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان مربوطه در این راستا سرکشی و مراجعه به واحدهای کارگاهی استان و رصد موضوع را در دستور کار دارند، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۰ تبعه غیرمجاز خارجی در واحدهای کارگاهی شناسایی و با اقدام این اداره‌کل و همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه از استان خارج شدند.

وی افزود: هنگامی که یک تبعه کشور خارجی با مجوزهای قانونی وارد کشور و سپس محیط کار شود، می‌تواند زیر چتر حمایتی دولت قرار بگیرد و از مزیت‌های قانون کار نیز بهره‌مند شود؛ اما اتباع غیرمجاز در کنار اینکه یک فرصت شغلی را اشغال می‌کنند، تحت شمول قانون کار نیز قرار نمی‌گیرند.

رحیم‌زاده عنوان کرد: وقتی از یک تبعه غیرمجاز استفاده می‌شود، هم کارفرما و هم فرد شاغل تحت پیگیردهای قانونی قرار خواهند گرفت و در صورت بروز حادثه هم هیچ سازمان و شرکت بیمه‌ای از آنها حمایت نخواهد کرد و کارفرما با مشکل‌های گوناگونی روبه‌رو خواهد شد.

استان اردبیل در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار