در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

شهادت ۱۰ هزار کودک در نوار غزه/ کشتار، کسب و کار صهیونیست‌هاست

طبق اعلام سازمان‌های حقوق بشری تا به امروز بیش از ۲۵ هزار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر کودک بوده‌اند.  

بعضا در انتخابات و در مسابقات ورزشی و تحلیل این جور موضوعات می‌گویند، اعداد حرف می‌زنند و واقعیت‌ها را به نمایش می‌گذارند. با استفاده از اعداد آمار می‌گیرند، آنالیز و تحلیل می‌کنند و کارشناسان با استفاده از آن با مواضعی که می‌خواهند مسائل را تحلیل می‌کنند. مثلا می‌گویند ۲۰ هزار هوادار برای دیدن فلان مسابقه ورزشی به استادیوم رفتند و یا عنوان می‌کنند ۱۰ هزار نفر در فلان همایش بزرگ شرکت کرده اند. اعدادی که با توجه به حضور افراد و برای خود بزرگ هستند و نشان از بزرگی آن اتفاق دارند.

حالا، اما آماری عجیب منتشر شده است؛ در جنگی در غرب آسیا در بیش از ۱۰۰ روز ۲۵ هزار آدم بی‌گناه شهید شده اند. می‌گویند ۱۰ هزار نفر از این افراد کودک بوده اند. آمار دقیق است و توسط سازمان‌های بین المللی مطرح شده است،  اما نباید به همین شکل که به آسانی نوشته شده آن را خواند. ۱۰ هزار کودک، حتی فکر کردن به آن نیز آسان نیست!

مرکز اطلاع رسانی فلسطین دیده‌بان حقوق بشر اروپا  اعلام کرد بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲۵ هزار نفر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. از این میان ۹۲ درصد از شهدا در جریان حملات هوایی و توپخانه‌ای به نوار غزه شهید شدند. از این تعداد  ۱۰ هزار نفر کودک بوده اند.  

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه افزود: این آمار شامل افرادی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد زیر آوار‌های ساختمان‌ها مدفون شده‌اند، علاوه بر آنکه صد‌ها نفر دیگر زیر این آوار‌ها مفقود شده یا اجساد آن‌ها در راه‌ها افتاده و قابلیت شناسایی ندارند و این نهاد هنوز نتوانسته آن‌ها را ذیل آمار قربانیان بیاورد.

در بخش دیگری از این گزارش به آوارگی ۱۸۵۰۰۰۰ فلسطینی از منازل و شهر‌های نوار غزه بدون هر گونه سرپناه مشخص اشاره شده است. در حملات رژیم صهیونیستی ۶۲۹۹۰ واحد مسکونی به طور کامل و ۱۷۲۰۵۵ واحد مسکونی دیگر نیز دچار خسارت جزیی شدند.

شهادت ۱۰ هزار کودک فلسطینی

در ادامه این گزارش تاکید شده رژیم صهیونیستی به طور عمدی زیرساخت‌های نوار غزه را هدف قرار داده که شامل ۲۸۶ مدرسه، ۱۳۵۶ مورد از تاسیسات صنعتی، ۲۲ بیمارستان، ۵۵ درمانگاه، ۱۴۲ مسجد، ۳ کلیسا و ۱۴ دفتر مطبوعاتی می‌شود.

این سازمان تاکید کرد رژیم صهیونیستی به طور عمدی در پی شدت بخشیدن به کشتار فلسطینیان است تا آن‌ها مجبور به مهاجرت اجباری شوند که این در تعارض آشکار با قوانین بین المللی بوده و جنایت جنگی به شمار می‌رود.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه در ادامه گزارش خود به موج بازداشت فلسطینیان توسط ارتش رژیم صهیونیستی اشاره نموده که در آن بیش از ۱۲۰۰ نفر فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه پس از حمله به منازل مسکونی  آواره شدند و مدارس  به محل اسکان هزاران نفر از آوارگان تبدیل شده است.

همچنین به اقدام عمدی صهیونیست‌ها در انتشار ویدئو‌های مغایر با کرامت انسانی بازداشت شدگان فلسطینی اشاره شده که در آن اسرا به صورت نیمه عریان، با چشم‌های بسته و زانو زده بر روی زمین نمایش داده شده در حالی که سربازان اسرائیلی بالای سر آنان ایستاده و پس از آن با اتوبوس‌های نظامی به مناطقی نامعلوم انتقال داده می‌شوند.

محسن مسچی معاون امور ایران و مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:  اوایل انقلاب به یاد داریم همه موضوع فلسطین را موضوعی عربی و میان کشور‌های عربی می‌دانستند و در طول این ۴۰ سال انقلاب اسلامی این موضوع تبدیل به موضوعی اسلامی شد و ایران فرهنگی ایجاد کرد که این موضوع مربوط به تمامی کشور‌های اسلامی از همه مذاهب اسلامی است و اکنون این اتفاق موضوع ۵۷ کشور اسلامی شده است.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس تلاش‌ها و اتفاقات سال‌های اخیر که ایران محور آن بوده است،  این موضوع  به موضوع جهانی، انسانی و بشری تبدیل شده است.  

مسچی افزود: از آمریکا که امروز بزرگترین حامی جنایت‌های صهیونیست‌ها است تظاهرات می‌شود تا جنوب شرقی آسیا و جنوب آفریقا به نحوی که امروز سردمدار مبارزه حقوقی علیه صهیونیست‌ها آفریقای جنوبی است، نه یک کشور اسلامی، این یک معنی بزرگ دارد.

کودکان در نوار غزه

وی گفت: در تمام اروپا و آسیا و آفریقا تظاهراتی که در این سه ماه داشتیم در طول تاریخ بی سابقه بوده است‌و متاسفانه رژیم جنایتکار آمریکا و بعضی از دست نشانده‌های منطقه اجازه حمایت‌های منطقه‌ای و مالی  را به مردم فلسطین نداده اند وگرنه این مردم با حضور خود و حضور نظامی می‌توانستند در عرض یک هفته مسئله فلسطین را به اتمام برسانند، اما امروز این بار به دوش مردم فلسطین است و همه ملت‌ها در حال کمک هستند و قطعا این حمایت‌ها تاثیرگذار است.

مسچی گفت: این را باید بدانیم که امروز منفور‌ترین دولت جهان صهیونیست‌ها هستند و این حمایت‌ها و همبستگی با ملت فلسطین در هیچ کجای تاریخ سابقه نداشته است.

بیش‌تر از ۱۰۰ روز از جنگ میان حق و باطل، خیر و شر، و مردمی بی دفاع و گروهی کوچک که برای آزادی می‌جنگند با ارتشی تا دندان مسلح که توسط قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای نیز حمایت می‌شود می‌گذرد. جنگی که باعث شد رسانه‌های خارجی نیز مظلومیت ملت فلسطین را این بار به شکلی جدی و عیان‌تر به جهانیان نشان دهند و مردم جهان نیز برای اولین بار در تمامی قاره‌ها برای آزادی ملتی در گوشه‌ای از خاورمیانه و قاره آسیا به میدان آیند.

مردم در دنیا به میدان آمدند. بسیاری از دولت‌ها مجبور به موضع گیری بر علیه صهیونیست‌ها شدند، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا با شکست مواجه شد و  رسانه‌ها با وجود تصاویری که در تمامی جهان منتشر شده بود نمی‌توانستند مانند قدیم جنایت‌های صهیونیست‌ها را نادیده بگیرند و همه چیز بر علیه صهیونیست‌ها بود. اما مجامع بین المللی و سازمان‌هایی که همیشه ادعای حقوق بشر و رسیدن به صلح  و نبود جنگ در جهان را داشتند نتوانستند اقدامی جدی علیه صهیونیست‌ها بکنند؛ صهیونیست‌هایی که با افتخار از کشتار زنان و کودکان حرف می‌زنند.

گزارش: محمدحسین نیک‌خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
با هر روشی و در هرکجای دنیا می توان به قتل عام کودکان مظلوم غزه اعتراض کرد "حتی با درج یک جمله در فضای مجازی؛ فقط بی تفاوت نباشیم؛ نسل کشی کودکان در غزه ادامه دارد"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیستهای کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
اندیشمندی میگفت اشغال فلسطین طرح کوتاه مدت صهیونهاست طرح بلند مدت صهیونها به فساد کشیدن وسکولار جهان و معرفی خود به عنوان دین و نژاد برتر و سلطه برجهانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
فقط زور جلوی زور را میگیرد ونه حرف حساب در این دنیا فقط زور است که میشود روی آن حساب کرد ونه با التماس ونه با صلوات ونه با دعا درست شدنی نیست فقط راهی باید پیدا کرد برای قدرتمند شدن
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۰:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : ایران اسلامی عزیزمان باید با همکاری مجدانه همپیمانان متحدینش در جهان با شدت حدت قدرت اقتدار قاطعانه انتقام سخت شدید کوبنده از صهیونیستهای خبیث جنایتکار اشغالگر تروریست کودک کش مظلوم کش نسل کش در اراضی اشغالی فلسطین بگیرد باید مستقیماً اراضی اشغالی فلسطین مانند حیفا و تل‌آویو و دیگر اراضی اشغالی در فلسطین که سران حاکمان فراعنه خبیث جنایتکاران فاشیستی صهیونیستی در آن اماکن حضور دارند و تمامی نقاط حساس حیاتی قوم اسرائیل یهودی صهیونیستی فاشیست را با شدت حدت قدرت هر چه تمامتر مورد هدف کوبنده ویرانگرانه قرار دهد باید سر این اژدهای کومودو را هدف قرار دهید باید سر این مار زهرآگین افعی هفت سر را هدف قرار دهید باید با توکل بر خداوند جل جلاله که دست بلندتر برتر است دست بکاری شوید کارستان و از خاک ایران اسلامی عزیزمان و از سر تا سر جبهه های مقاومت اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص با تمام قوا نیرو اراضی مهم حیاتی قوم اسرائیل یهودی صهیونیستی را با شدت حدت کوبنده بکوبید با موشکهای رادار گریز که حتی یکی از موشکها را نتواند رهگیری و در آسمانش منهدمشان کند و پر قدرت که زیر رو کند تمامی زیرساختها و مناطق مهم حیاتیشان را بکوبید تمامی بنادر و فرودگاها و نیروگاه های آب برق گاز مخابرات مترو هایشان تمامی اماکن تجاریشان تمامی اماکن بسیار مهم نیروگاه‌های اتمیشان تمامی پادگان‌های نظامیشان را با فوج عظیم چندین هزار موشک پرقدرت نابودگر ویرانگر کوبیده شود و هرگز نباید امان بهشان دهید مستقیما باید با صهیونیستهای خبیث جنایتکاران کودک کشان جنایتکار وارد نبرد جنگ سخت همه جانبه شوید باید آمریکا و انگلستان و صهیونیست ها را از کل جهان اسلام ناب محمدی ص اخراج نابودشان کنید باید شبانه روز برشان با شدت حدت یورش برید پی در پی کرار باید همانگونه که غزه فلسطین را به ویرانه قبرستان تبدیل کردند تمامی اراضی اشغالی فلسطین را همانگونه پر قدرت با شدت با قدرت بکوبید سپس نیروهای تکاوری را از زمین آسمان دریا برشان فرود بفرستید تا ظرف کمتر از چندین ساعت یا چندین روز انگشت شمار کل فلسطین و قدس شریف باعظمت نورانی مقدس را آزاد کنید و تا تشکیل دولت فلسطین اسلامی در فلسطین برای همیشه پایگاه نظامی ایران اسلامی را برقرار کنید باید اینچونین عمل کنید خداوند جل جلاله و حضرت بقیه الله الاعظم عج منجی عالم بشریت با شما امت واحده حضرت رسول الله ص امت واحده حزب الله جهان اسلام ناب محمدی ص است . برای شادی ارواح مطهر پاک ملکوتی صدیقین شهدای مستشاران جوانمردان برومندان یلان غیرتمند ایران اسلامی که در خاک سوریه توسط سفاکان تروریست‌های صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل شدند بفرستیم رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات . التماس دعا و صلوات .‌‌‌‌‌‌نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .‌‌‌ اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی غربی .و من الله التوفیق .‌
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
لعنت به اسراییل جنایت کار و لعنت به سیاستمداران جهان که ساکت نشستند اسم خودشون گزاشتند مرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
خیلی ها نمی دونند نسل کشی چیه الان کشته شدن این همه کودکان بی دفاع روببینن شرمنده بشن ازحمایت دشمن ازسنگ برسینه زدنش و.... وای بربی تفاوتی هم نوعان ومسلمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
حمله رژیم سگ یونیستی به لبنان آغاز شد
حزب الله لبنان آیا می‌تواند همانند جنگ 33 روزه دوباره پیروز میدان باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
وای برما وای بر انسان ها وای برانسانیت چقدر جان ادمها برای انسان ها بی اهمیت شده چرا دنیا کاری نمیکنه چیزی به عنوان سازمان ملل و حقوق بشر وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
ذات پلید صهیونیست ها و اکثر غربی ها درست شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
چرا منفی میدن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس، در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن، باید فورا متوقف شود، و اسرای فلسطینی آزاد شوند. کمک‌های مردمی رسانده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
خدیا چرا این ظلم پایان نمی یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
خبر نداری ظلم اصلی در بورس ایران اتفاق میفته ۴ ساله بدون رحم سرمایه و زندگی مردم را به صفر رسوندند
آخرین اخبار