رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا خواستار شد؛

وزیر دفاع آمریکا باید در مورد کتمان و مخفی کردن بیماری خود توضیح دهد

راجرز از لوید آستین خواست تا در مورد عدم افشای به موقع بیماری و بستری شدنش در بیمارستان توضیح دهد.

مایک راجرز، رئیس جمهوری‌خواه کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای به آستین گفت که «عدم تمایل او به ارائه پاسخ‌های صریح و کامل» در مورد سلامتی‌اش به این معنی است که شهادت او در جلسه استماع ۱۴ فوریه «در رابطه با تصمیم‌های اتخاذ شده برای پنهان کردن اطلاعات از رئیس جمهور بایدن، کنگره و مردم آمریکا» ضروری است.»

راجرز نوشت که آخرین باری که آستین با او صحبت کرد، قول داد در مورد سؤالات مربوط به محرمانه بودن بستری شدن در بیمارستان را شفاف سازی کند. او ابراز نگرانی کرد که آستین «از پاسخ دادن به اینکه آیا از کارکنانش خواسته بود رئیس جمهور یا هر کس دیگری را در مورد بستری شدنش در بیمارستان مطلع نکنند، خودداری کند.»

او افزود: «متاسفانه، این باعث می‌شود که فکر کنم اطلاعات از کنگره پنهان شده است» و از آستین می‌خواهد «فوراً به همه سؤالات باقی‌مانده قبل از جلسه پاسخ دهد... کنگره باید بفهمد که چه اتفاقی افتاده و چه کسی تصمیم‌هایی برای جلوگیری از افشای محل اختفای وزیر دفاع گرفته است.»

آستین که روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شد، از ابتدای سال تحت درمان برای سرطان پروستات بود. 

اطلاع رسانی درباره بستری شدن آستین به کاخ سفید و قانونگذاران آمریکایی چند روز به تعویق افتاد و همین امر باعث شد تا درخواست استعفای او مطرح شود. با این حال، کاخ سفید اعلام کرده بایدن به آستین اعتماد دارد و «مشتاقانه منتظر بازگشت او به پنتاگون است».

مرکز درمانی والتر رید در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه گذشته منتشر کرده، فاش کرد وزیر دفاع آمریکا در این بیمارستان و به دلیل بیماری سرطان پروستات تحت درمان قرار گرفته است.

در این بیانیه فاش شده که سرطان آستین ۷۰ ساله در اولین روز‌های ماه دسامبر ۲۰۲۳ تشخیص داده شد و در ۲۲ دسامبر تحت عمل جراحی برای درمان سرطان قرار گرفت. آستین در روز اول ژانویه ۲۰۲۴ با علائمی مانند «حالت تهوع همراه با درد شدید در نواحی شکم، لگن و پا» بار دیگر در بیمارستان بستری و پس از آن مشخص شد که او دچار «عفونت ادراری» شده است.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان هم گزارش داد وزیر دفاع آمریکا از بیمارستان دستور انجام حملات هوایی به یمن را صادر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ دی ۱۴۰۲
امیدوارم بزودی به درک واصل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ دی ۱۴۰۲
عحجیبه اونجا اینقدر خر تو خره به کی گزار ش بده
آخرین اخبار