در پویش ملی دیابت و فشار خون بالا صورت گرفت؛

شناسایی بیش از ۸ هزار فرد مشکوک به دیابت در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز از شناسایی بیش از ۱۹ هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر مشکوک به دیابت در پویش ملی دیابت و فشار خون بالا تاکنون در استان خبر داد.

شهرام صیادی با اشاره به اجرای پویش ملی بیماریابی دیابت و فشار خون بالا گفت: البرز نشینان تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند جهت اطلاع از وضعیت فشار خون و دیابت خود به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونتشان مراجعه کنند و از خدمات رایگان این طرح بهره مند شوند.

وی افزود: از ابتدای اجرای این پویش تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار نفر در غربالگری این دو بیماری خطرناک و خاموش شرکت کرده که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مطرح کرد: همچنین بیش از ۳۴۰ هزار نفر در مرحله پیش فشار خون و بیش از ۶۵ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده‌اند. این طرح برای گروه هدف جمعیت بالای ۱۸ سال در استان که حدود ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر برآورد می‌شوند، اجرا می‌شود.

صیادی عنوان کرد: علاوه بر ۳۴۵ پایگاه و مرکز بهداشتی و ۲۱ بیمارستان در استان بیش از یک هزار و ۸۰۰ تیم سیار برای اجرای این پویش در مکان‌های تجمعی مانند ادارات، مساجد، ورزشگاه‌ها و … فعالیت داشتند.

برچسب ها: فشارخون ، خطر دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.