گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه

وزرای خارجه ایران و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی درباره تحولات اخیر در منطقه و همچنین سفر رئیس جمهور کشورمان به آنکارا رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت و گویی تلفنی به تحولات اخیر در منطقه پرداختند.

هاکان فیدان در  این گفت و گوی تلفنی با اشاره به برخی حوادث روزهای اخیر، حفظ و‌ تقویت مناسبات برادارانه میان کشورهای منطقه را ضروری دانست.

امیرعبداللهیان نیز با تاکید بر رویکرد تغییرناپذیر دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه با هدف تامین منافع مردم منطقه اظهار داشت: امنیت کشورهای منطقه به هم پیوند خورده است و مبارزه مشترک و قاطع با گروه‌های تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است.

در این گفت و گو وزیر خارجه ترکیه آمادگی کشورش برای میزبانی از رئیس جمهور ایران در آینده نزدیک با هدف برگزاری هشتمین نشست شورای عالی روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز با یادآوری عزم راسخ دولت جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد مناسبات با ترکیه ابرار امیدواری کرد سفر رییس جمهور به آنکارا در آینده نزدیک نقش موثری در افزایش روابط بویژه در بعد اقتصادی و تجاری و ارتقاء امنیت منطقه‌ای داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۹ دی ۱۴۰۲
گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه/ و این در حالی است که ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون مانند آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در منطقه بوده است.
آخرین اخبار