وجود مفاسد اقتصادی دلیلی بر ترک امر به معروف نیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: وجود برخی مفاسد و مشکلات اقتصادی در بخش‌هایی از کشور نمی‌تواند دلیل بر ترک فریضه امر به معروف باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین طاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: دشمن تلاش دارد تا مسئله حجاب را به یک امر شخصی تبدیل کند و به این بهانه بنیان خانواده را در ایران از بین ببرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به برخی شبهات درباره تذکر لسانی به بدحجابی و بی حجابی گفت: برخی افراد می‌گویند با وجود مشکلات و مفاسد دیگر چرا به حجاب گیر می‌دهید؟

او تصریح کرد: اتفاقا خود ما مطالبه گر رفع مفاسد اقتصادی هستیم، اما وجود مفاسد اقتصادی دلیلی بر ترک امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به موثر بودن تذکر لسانی گفت: به طور نمونه اجرای طرح تذکر لسانی از میدان ولیعصر تا انقلاب تهران ۹۵ درصد موفقیت داشته است.

او  با بیان اینکه بساط بی حجابی باید توسط مردم برچیده شود افزود: مردم ما شاید تحت تاثیر فضای مجازی و رسانه‌ها قرار بگیرند، اما ضد دین نیستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به نقش تشکل‌های مردمی و با بیان اینکه تلاش داریم تا قانون حمایت از تشکل‌ها را در مجلس تصویب کنیم گفت: باید با تقسیم کار، هر یک از تشکل‌های مردمی در اماکن مهم مثل پارک، فرودگاه، راه آهن حضور پیدا کنند و به فعالیت بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به نقش تشکل‌های مردمی قم در عرصه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: زیبنده شهر مقدس قم نیست که در اطراف حرم مطهر شاهد بی حجابی و بدحجابی باشیم.

او افزود: زیبنده قم نیست که در پارک‌های آن شاهد سگ گردانی باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در جامعه اسلامی چیزی به نام به من چه و به تو چه نداریم و همه در قبال یکدیگر مسئولند افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید توام با حفظ احترام و پرهیز از توهین و کار‌های خلاف شرع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به وظایف و برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: کل بودجه کشوری این ستاد از دستمزد یک فوتبالیست کمتر است.

او با انتقاد از اختصاص بودجه فرهنگی دستگاه‌ها برای موارد غیر اولویت دار گفت: بیشتر بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌ها صرف ورزش می‌شود، ما نمی‌گوییم به ورزش توجه نشود، اما نباید این مسئله موجب شود تا موارد اولویت دار مثل نماز و امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به برنامه‌های این ستاد برای حمایت از آمران گفت: برای حمایت از آمران کمیته‌های احراز جانبازی و شهادت برای آمران به معروف را فعال کردیم؛ همچنین وکلا و حقوقدان‌های بسیجی را برای حمایت از آمران در محاکم قضایی تشکیل دادیم.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری، شرکت در دوره‌های آموزشی را برای آمران ضروری دانست و افزود: مدل‌های مختلف آموزشی را در زمینه‌هایی همچون شناخت مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، مهارت‌های ارتباطی و مباحث حقوقی طراحی کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  طراحی جشنواره‌های فرهنگی و هنری، حضور در حوزه و دانشگاه در قالب راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری نشست‌های مختلف را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار