در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صدور پروانه‌های ساختمانی از سوی نظام مهندسی دو هفته‌ای صادر می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در صورتی که‌ نقشه‌های ارائه شده ساختمان‌ها به نظام مهندسی مشکلی نداشته باشد، پروانه‌های ساختمانی دو هفته‌ای صادر می‌شود.

حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در  امر صدور پروانه ساختمانی در صورتی که از لحاظ نقشه های ساختمانی مشکلی وجود نداشته باشد و در  نقشه ها کنترل  ضوابط و مقررات ملی رعایت شده باشد ظرف دو تا سه هفته پروانه های ساختمانی صادر می شود.

به گفته وی، در طرح تفصیلی درخواست مضاعفی از‌ جمله  اضافه شدن طبقات و یا  دادن پارکینگ بیشتر باعث می شود که مدت زمان صدور پروانه ساختمانی افزایش یابد.

شکیب ادامه داد:  در بسیاری از ساختمان‌ها که تعداد  آن به ۱۰ هزار واحد می رسد شاهد آن هستیم که ضوابط ایمنی از جمله اطفای حریق رعایت نمی شود و  همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیار در حوزه ساخت و ریزش ساختمان ها بعد از یک دوره ساخت خواهد شد.

وی افزود: در مقررات ملی ساختمان متاسفانه ضوابط جوابگوی نیاز ها نیست و باید  بازنگری در این حوزه صورت  گیرد  همچنین  در مبحث ۳  طراحی  ساختمان ها  مبحث ۹ و۱۰  که برای مقاومت در برابر زلزله است باید بازنگری ها صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار