استفاده از مجری ذیصلاح در ساخت وسازهای کشور اجباری است

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: استفاده از مجری ذیصلاح در تمامی ساخت وسازهای کشور اجباری است که زمینه‌ساز افزایش کیفیت در پروژه‌های ساختمانی می‌شود.

بیت الله بدرلو عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بحث آیین نامه و دستورالعمل های ساختمان در دنیا همواره به روز می شود و آیین نامه و استانداردهای نظام مهندسی هم با توجه به آنکه در سال ۱۳۷۴ تهیه شده نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: قوانین نظام مهندسی ساختمان کشور از حیث ضوابط و مقررات مشکلی ندارد  اما از لحاظ اجرا با کمبود و موانعی روبرو هستیم. 

او گفت: نکته اساسی که در این بخش وجود دارد آن است که ما در بحث رعایت استاندارد آیین نامه های ملی مشکل داریم و در مبحث ۲۲ مقررات ملی نگهداشت ساختمان کاملا غفلت کرده ایم.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: مفاد مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان باید بازنگری شود و در این بخش با کمبود های زیادی روبرو هستیم این در حالی است که ما در طراحی این قانون مشکلی نداریم.

بدرلو با تاکید به استفاده از مجری ذیصلاح در پروژه های ساختمانی گفت: استفاده از  مجری ذیصلاح در مبحث ۲۲  اجباری است و باید طبق قانون از مجریان ذیصلاح در تمامی پروژه های ساختمانی استفاده شود چراکه استفاده از مجری ذیصلاح زمینه ساز افزایش کیفیت در ساخت و ساز می شود.

 

 

برچسب ها: ساخت وساز ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
باید مجریان حقیقی و حقوقی نظام مهندسی ساختمان به دستگاه GPS مجهز شوند تا حضور یا عدم حضور خود سرساختمان را به طور آنلاین به شهرداری و نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی اعلام کنند و مانع فعالیت مجریان صوری شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۸ دی ۱۴۰۲
حضور تمام وقت مجریان نظام مهندسی سرساختمان اجباری است و باید مجریان صوری و مجریان غائب سرساختمان شناسایی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۲
در استان اصفهان ، استفاده از مجری ذیصلاح اجباری نیست
آخرین اخبار