توزیع ۲۵ دستگاه دیالیز در مراکز درمانی خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از توزیع ۲۵ دستگاه دیالیز در مراکز درمانی دانشگاه خبر داد.

 دکتر جواد شاهین فر گفت: این لوازم برای تجهیز، توسعه و راه اندازی مراکز درمانی دیالیز استان اختصاص یافته است.

او گفت : ۶ دستگاه برای راه اندازی بخش دیالیز دپارتمان قلب و توسعه بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، سه دستگاه برای راه اندازی مرکز دیالیز راز و جرگلان، پنج دستگاه برای توسعه مراکز دیالیز بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، دو دستگاه هم به بیمارستان جاجرم و پنج دستگاه نیز برای توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان اختصاص یافته است.

شاهین فر گفت: اختصاص دستگاه‌های دیالیز به استان موجب افزایش رفاه حال بیماران و ارتقای کیفیت خدمات می‌شود.

او گفت: تمام خدمات دیالیز ارائه شده به این بیماران در مراکز دیالیز تحت پوشش دانشگاه رایگان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی همچنین از خریددستگاه پیشرفته HPLC با هدف انجام آزمایش‌های تخصصی تشخیص‌دهنده مواد آلی موجود در ترکیبات با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت : دستگاه HPLC موجود در معاونت تحقیقات و فناوری که دارای کارکرد تفکیک و تشخیص‌دهنده مواد آلی در یک ترکیب بود، پس از انجام ۷۰۰ ساعت کار غیرقابل استفاده شد.

شاهین‌فر گفت : قیمت دستگاه جدید بیش از ۱۲ میلیارد ریال بود که پنج میلیارد ریال آن توسط وزارتخانه تامین شد و چهار میلیارد نیز از اعتبارات پژوهشی استفاده شد و با تحویل دستگاه قبلی، در جمع حدود ۱۵ میلیارد ریال تامین و دستگاه HPLC جدید خریده شد.

او گفت : بهبود عملکرد سیستم گرادیان پمپ دستگاه، ارتقای حد ردیابی، بهبود کیفیت آون ستون با قابلیت تنظیم دما تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد، داشتن گواهی کالیبراسیون دستگاه و امکان کالیبر کردن آن و بهبود دتکتوردستگاه با نویز پایه بسیار اندک از جمله مزایای این دستگاه است.

برچسب ها: دیالیز ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.