استاندار سمنان تاکید کرد؛

لزوم رعایت اصول پدافند غیرعامل برای پیشگیری از بروز حوادث در صنعت سمنان

هاشمی گفت: آموزش و رعایت اصول پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از حادثه‌های ناگوار در حوزه صنعت در استان به صورت جدی مورد توجه باشد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به رخداد‌های روز‌های اخیر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان و فوت چهار نفر و با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی و شیمیایی است، گفت: توجه و اهتمام در مورد رعایت اصول پدافند غیرعامل از بسیاری از اتفاق‌های ناگوار پیشگیری می‌کند و انتظار می‌رود این مساله بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره آموزشی برای مدیران کارگاه‌های فعال در حوزه شیمیایی به منظور رعایت اصول پدافند غیرعامل مورد توجه باشد.

استاندار سمنان بیان کرد: برگزاری رزمایش‌های مختلف به ارتقای جایگاه پدافند غیرعامل در این استان کمک می‌کند و اکنون به واسطه این تلاش‌ها حوزه پدافند غیرعامل به جایگاه اصلی خود نزدیک شده است.

هاشمی با اشاره به درگیری ۲ استان همجوار سمنان با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: افزایش نظارت‌ها و توجه به قرنطینه به منظور مصون‌نگه‌داشتن استان سمنان از درگیری با این بیماری در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر نظارت و بررسی آزمایشگاهی محصولات صیفی، باغی و زراعی تولیدی و ورودی به استان سمنان از لحاظ عناصر سنگین و سموم به منظور تامین امنیت غذایی، افزود: انتظار می‌رود محصولاتی که در میدان میوه‌تره‌بار سمنان عرضه می‌شود، از لحاظ قیمت و کیفیت محصول بررسی و نمونه‌برداری آزمایشگاهی از محصولات جدی گرفته شود.

این مسوول ادامه داد: کارگروه پدافند غیرعامل استان سمنان به صورت مرتب برگزار شود و متناسب با شرایط حتی شمار نشست‌ها در هفته یا ماه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل در تمام زمینه‌ها از جمله نهضت ملی مسکن، حوزه سایبری، تغذیه جامعه، ایمنی، و شبکه انرژی، یک ضرورت است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار