عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

عملیات سپاه براساس حق دفاع مشروع بود/ برای ایران امنیت منطقه مهم است

نوش‌آبادی گفت: در حقوق بین‌الملل اگر یک کشور مورد تعرض قرار بگیرد حق دفاع مشروع دارد و عملیات سپاه در راستای بازدارندگی و عمل متقابل بود.

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات سپاه علیه تروریست‌ها گفت: عملیات سپاه که علیه گروه‌های تروریستی و موساد انجام شد در راستای بازدارندگی و عمل متقابل در قبال جنایاتی که در ایران به‌ویژه در راسک و کرمان انجام دادند و خدماتی که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به تروریست‌های داعش می‌دهند، صورت پذیرفت.

وی اظهار کرد: در حقوق بین‌الملل پذیرفته شده است که یک کشوری وقتی مورد تعرض قرار می‌گیرد حق دفاع مشروع دارد و همچنین باید از ظرفیت خود برای پیشگیری از اتفاقاتی که منافع ملی و امنیت آن کشور را به خطر می‌اندازد استفاده کند لذا این عملیاتی که سپاه پاسداران انجام داد در جهت تقویت بنیه دفاعی و برخورد با جریاناتی که آشیانه‌ای امنی برای خود ساخته بودند، انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وقتی که در سوریه بخشی از این کشور اشغال شد و در آنجا گروه‌های تروریستی مستقر شدند به آن‌ها آموزش‌های نظامی دادند لذا قطعا این حق را ایران دارد تا کانون‌های تروریستی، فتنه و جاسوسی را مورد هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: این امر حق مسلم برای ما و دفاع مشروع بوده است همچنین برای پیشگیری از جنایت‌های آینده در برابر ملت ایران و کشتار مردم بی‌دفاع بود چراکه تروریست‌ها نمی‌توانند در برابر ارتش و سپاه بایستند لذا حرکت‌های خام، کور و جنایتکارانه خود را در میان مردم بی‌دفاع انجام می‌دهند که این امر با هیچ منطقی پذیرفته نیست و جمهوری اسلامی براساس حقی که در دفاع مشروع و در مقابله با کانون‌هایی که علیه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زنند از کشور دفاع می‌کند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس بیان کرد: هم منطق بین‌الملل، هم منطق جنگ و هم امنیت اقتضا می‌کند برای دفاع از منافع ملی و کشورمان این اقدامات را انجام دهیم و مردم از این عملیات خوشحال شدند و ما نباید در برابر این جنایات ساکت باشیم و هر جایی که لازم باشد اقدام شایسته را انجام دهیم.

نوش‌آبادی گفت: کشور‌هایی که عملیات سپاه را تایید می‌کنند کشور‌هایی هستند که مورد حمله‌های تروریستی قرار گرفته‌اند و احساس می‌کنند اگر دامنه این جنایات در کشور‌های دیگر گسترش پیدا کند دنیا ناامن می‌شود بنابراین عقل سلیم اقتضا می‌کند در مقابل هر جریان تروریستی و شورشی مقابله شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشور‌هایی که عملیات سپاه را محکوم یا تخطئه کردند یا از عمق فجایع بی‌اطلاع هستند که این امر باعث می‌شود دامن خودشان را هم بگیرد یا اینکه با دشمنان همدستی می‌کنند و پس از اینکه ایران پایگاه‌های تروریست‌ها را منهدم کرد آن‌ها نگران آینده خودشان شدند.

وی بیان کرد: ایران بار‌ها اعلام کرده است قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هم برای منافع خود و هم کشور‌های منطقه است و کشور‌های منطقه نباید از قدرت جمهوری اسلامی بترسند لذا آن‌ها سکوت کنند و با اقدامات همدستانه با دشمن مبادرت نکنند.

نوش‌آبادی اظهار کرد: برای ایران امنیت کشور و همسایگان مهم است و ایران پس از انقلاب ثابت کرده که هم برای خود و هم برای کشور‌های همسایه احترام قائل است و حاضر است از بنیه نظامی خود برای دادن مشورت به کشور‌هایی که مظلوم واقع شدند استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ دلیلی برای اینکه کشور‌های دیگر عملیات سپاه را محکوم کنند وجود ندارد، چون این امر یا دایر بر جهل و نادانی و یا همراهی و همدستی آن‌ها با تروریست‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۹ دی ۱۴۰۲
خب این شد دفاع بدتر شد که با تدبیر و چراغ خاموش میزدید و گردن هم نمیگرفتید و در ظاهر حتی حمله را محکوم هم میکردید مثل سایر کشورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۲۹ دی ۱۴۰۲
کاش صداقت در زبان و صداقت در عمل و شجاعت در اقدام و حرف های سنجیده شده و با تدبیر در بین سیاسیون کشور زیاد جاری بشه ، حرف ها طوری نباشه که بگن اگر فلان رژیم یا ... فلان کرد ما از زمین و دریا و هوا میزنیمش و بعد طرف مقابل اقدام کنه و بزنه و ما سکوت کنیم ، این حرف های سنگین با اقدامات غیر مساوی و همسان با گفتار ها حداقل یکی مثل منو سرخورده میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۹ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار خودش داعش را وارد عراق کرده است و مدعی است که مبارزه با داعش هم است شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
پول چای دبش و اختصاص بدید به امنیت مرزها ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۲
درود بر سپاه
ماشاالله به ایرانی با غیرت
United States of America
جواد
۰۹:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۲
واقعا که الفبای سیاست را بلد نیستید با این دسته گلی که به آب دادید
Iran (Islamic Republic of)
ایل بزرگ بختیاری
۲۱:۳۷ ۲۸ دی ۱۴۰۲
استاد تو که سیاست بلدی بفرما.دربرابر یه مشت تروریست که از کشور دیگری عملیات می کنند و به خاک کشور دیگری پناه می برند وکشور همسایه هم هیچگونه همکاری امنیتی در مرز نمی کند چه جوابی دارد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۸ دی ۱۴۰۲
پاکستان رسماً بیانیه داده گفته ما زدیم دقیقا مثل همون بیانیه که ایران داد گفت چند تا تروریست زدیم اونا هم گفتن چند تا تروریست زدیم خخخ حالا چی؟فکر کردید طرف عراقه؟نزنه؟نخیر می‌کنه قدرت هم داره حمله نظامی کنه الان جواب بدید دیگه حمله متقابل کنید اگر وجودش رو دارید بزنید زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
حتی به اسم امنیت و پاسخ سخت و... اقداماتی که باعث نقض حاکمیت کشور دیگری می شود و موجب خصومت بین کشورها خواهد شد و ابروی یک ملت را خواهد برد، نباید انجام داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۸ دی ۱۴۰۲
بای بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۸ دی ۱۴۰۲
وقتی ملت هی گفتن پاکستانی و افغانستانی راه به راه وارد ایران نکنید حالا تحویل بگیرید که پاکستان برای ایران شاخ و شونه بکشه حمله بکنه به خاک ایران بعد سفیر ایران هم راه نده تو کشورش
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ دی ۱۴۰۲
بله
حمله کنین خاک کشورهای دیگه شما حق دارین
اونا هم با همین بهانه حمله کردن چی؟
Netherlands
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۲
ازپاکستان چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۲
دولت باید مرزهای پر خطر مثل پاکستان را به دوربین های دید در شب و حرارتی و حرکتی بر روی دکل های 100متری مجهز کند و هر ورود غیر مجاز را با گلوله پاسخ دهد باید نیرو های بسیج را برای مرزبانی آموزش داد و در مناطق حساس به کمک سربازان بروند با حق تیر باید پهپاد های دیدبانی روی مرز مستقر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۸ دی ۱۴۰۲
دمتون گرم باید تروریست ها هرجا باشند هدف قرار بگیرند هرکشوری باشه لانشونو باید زد.برای آینده کشور خطر دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۹ دی ۱۴۰۲
با تدبیر نه احمقانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۸ دی ۱۴۰۲
اگه با پاکستان وارد جنگ بشیم اونا دو برابر قوی تر از ما هستند
وضع اقتصادی ما آسیب پذیرتره
اونا صد بمب هسته‌ای دارن
و از همه مهم تر اونا همسایه هستن
آیا دیگه قدرتی برامون میمونه که بخواهیم با اسرائیل شاخ به شاخ بشیم
مطمئنا اگه پاکستان جواب موشک ما رو بده دو حالت پیش میاد.
1. ما هم میزنیم و تنش شدیدتر میشه و جنگی شکل میگیره که انگلیس و آمریکا هم حامی اون خواهند بود.
2. ما کاری نکنیم و قبه زدن موشک و پهباد به ایران شکسته بشه و هر روز از پاکستان آمریکا پهباد میرسته برای آزمایش و یه جا رو منفجر میکنه و همچنین امنیت فعلی ای که داریم کلا به فنا میره. و نقطه ضعف ما براشون آشکار میشه.

در مجموع پاسخ پاکستان میتونه شرایط آینده منطقه رو کلا تغییر بده...
ما تو شرایط اقتصادی بدی هستیم و خیلیا حاضر نیستند برن جنگ
جنگ داخلی شکل میگیره و ....
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۸ دی ۱۴۰۲
ادمایی مثل شما همونایی هستن که میگفتن بزنید بزنید و ما دنیا را فتح میکنیم و تا طرف جوابتون و محکم میده از ترس به التماس میافتند ،از اول فکر اینجاش را باید میکردید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۵۳ ۲۸ دی ۱۴۰۲
چندین سال در برابر عراق و پاکستان و حمایتشون از تروریستها سکوت کردید بخصوص در برابر پاکستان نجس وهابی و امروز چند روستای ما را پاکستان زده و از طرف دیگه بزرگ تروریست سیستان و یلوچستان عبدالحمید وهابی نجس هم حمله ایران به تروریستها را محکوم کرد . حالا هم تا نابودی همه تروریستها و حامیان اونها در داخل باید ادامه بدیم و تمام مخفی گاه های تروریستها در پاکستان را هم باید بزنیم .مرگ یکبار شیون یکبار.مرگ بر تمام دشمنان ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۲
پاکستان باید توضیح بده چرا تو پاکستان داعشیا خیمه زدن ؟؟
آخرین اخبار