مدیر کل امور عشایری استان کرمان:

هزار و ۲۰۰ شهید استان کرمان از عشایر هستند

مدیر کل امور عشایری استان کرمان گفت: از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس استان کرمان، هزار و ۲۰۰ شهید، معادل ۲۰ درصد از عشایر هستند.

رضا نیکزادی، مدیر کل امور عشایری استان کرمان با فرماندار زرند دیدار و درخصوص مسائل و مشکلات جامعه عشایری شهرستان گفتگو کرد. 

رضا نیکزادی در این دیدار ضمن اشاره به اینکه عشایر از گذشته تا به امروز خدمات گسترده‌ای به نظام و انقلاب ارائه داده اند، گفت: از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس استان کرمان،  ۱ هزار و ۲۰۰ شهید، معادل ۲۰ درصد از عشایر بوده اند.

وی با بیان اینکه خدمات ٣ سال اخیر اداره کل امور عشایری در شمال استان بی سابقه بوده است، بیان داشت: تلاش می‌کنیم با پیگیری همکاران، پروژه‌های مربوط به عشایر شهرستان زرند را به سرانجام مطلوب برسانیم.

مدیر کل امور عشایری استان کرمان تصریح کرد:  در بحث توزیع نهاده‌های دامی با همکاری اداره جهاد کشاورزی، نهاده‌ها در شهرستان زرند توزیع شود تا عشایر مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند.

حسینی نژاد، فرماندار زرند نیز  در این دیدار با بیان مهم ترین مشکلات مناطق عشایر نشین شهرستان زرند گفت: تامین آب شرب عشایر، کمک به تامین علوفه مورد نیاز دام آنان، بهسازی راه‌های عشایری و توسعه امور بیمه‌ای به منظور کاهش خسارت ناشی از بلایای طبیعی به‌ویژه خشکسالی از مهم ترین مواردی است که باید در دستور کار اداره کل امور عشایر قرار گیرد و مرتفع شود.

وی همچنین در خصوص پیگیری گازرسانی به روستای عشایری چاه غلامعلی بیان دا‌شت: با اخذ کد پروژه، این امر از سوی اداره گاز محقق می شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار