حیله‌گری در تجارت با کارت‌های بازرگانی/ بازداشت ۲۵ نفر به اتهام ﺍﺧﺘﻼﺱ، ﺍﺭﺗﺸﺎء و کلاﻫﺒﺮﺩﺍﺭی

رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست متهمان پرونده موسوم به کارت‌های بازرگانی در شهرستان گرمسار خبر داد.

محمد جعفر عبدالهی اظهار داشت: خرید و فروش کارت‌های بازرگانی توسط سودجویان به پدیده‌ی رایج در اقتصاد تبدیل شده است و دلالان با اغفال افراد نیازمند که اطلاع چندانی از قوانین ندارند، آن‌ها را به گرفتن کارت‌های بازرگانی تشویق می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه اشخاص فریب خورده در قبال مبالغی ناچیز کارت‌ها را به منفعت‌طلبان اجاره یا واگذار کرده و سپس آنان اقدام به ثبت سفارش واردات کالا با کارت بازرگانی کرده و در نهایت بدون آنکه از واردکنندگان نام و نشانی بماند. تجارت انجام و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی گزارش دادند، تعدادی افراد غیر مطلع از قوانین به دام سودجویان افتادند و از طریق سپردن وکالت نامه، صلح نامه، اقرار نامه یا هبه نامه به وارد کنندگان حیله‌گری که قصد تجارت در فضای اقتصادی کشور را با به دست آوردن سود کلان و غیر مشروع دارند؛ مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

عبدالهی ادامه داد: در همین راستا به دادسرای عمومی و انقلاب گرمسار دستور داده شد، نسبت به تشکیل و بررسی دقیق و حرفه‌ای پرونده مبنی بر شناسایی متهمان و ذینفعان ورود کرده که در نهایت برای تمامی افراد شناخته شده قرارتامین کیفری صادر شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که افراد سودجو فرار مالیاتی گسترده‌ای را با تأسیس شرکت‌های صوری انجام دادند و بوسیله کارت‌های بازرگانی رفتار غیر قانونی را مرتکب شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: آذر ماه امسال  قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست برای ۲۵ نفر به اتهام ﺍﺧﺘﻼﺱ، ﺍﺭﺗﺸﺎء و کلاﻫﺒﺮﺩﺍﺭی صادر و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به شعبه ۱۰۲ کیفری دو این شهرستان ارجاع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.