آغاز طرح ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در حوزه استحفاظی بندر امیرآباد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از آغاز طرح ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در حوزه استحفاظی این بندر خبر داد.

حبیب الله طالبی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از آغاز طرح ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در حوزه استحفاظی این بندر خبر داد و گفت: با عنایت به مصوبه هیات وزیران در خصوص صدور گواهینامه شناور‌های فاقد هویت و ابلاغیه سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین مهلت محدود برای مالکان شناور‌ها، این طرح در حوزه استحفاظی بندر امیرآباد همانند سایر بنادر به اجرا درآمد و با استقبال خوبی هم همراه بوده است.

او با بیان اینکه در حوزه استحفاظی بندر امیرآباد، اغلب قایق‌ها صیادی بوده و بیشتر در روستا‌های ساحلی ساکن هستند و تعداد آن‌ها به ۵۰۰ فروند هم نمی‌رسد، افزود: امیدواریم با تسهیلاتی که سازمان بنادر برای مالکان قایق‌های فاقد هویت در نظر گرفته است همه قایق‌ها دارای هویت، پلاک گذاری و از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

طالبی ادامه داد: با هدف تسهیل در اجرای طرح ساماندهی، تمام مراحل آن بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد و مالکان قایق‌های فاقد هویت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بنادر قادر خواهند بود پس از طی فرآیند‌های قانونی شناور خود را ثبت و از قایق‌های دارای پروانه بهره برداری استفاده نمایند.

او گفت: فرصتی که برای مالکان قایق‌ها پیش بینی شده است قابل تمدید نیست و چنانچه کسی در این طرح شرکت ننماید و مجوز‌های لازم را اخذ نکند، فرماندهی مرزبانی استان و یگان‌های تحت حفاظت آن‌ها از فعالیت و دریانوردی قایق‌های فاقد هویت جلوگیری خواهد کرد.

معاون دریایی بندر امیرآباد افزود: همه مالکان قایق‌های فاقد هویت برای مشارکت در طرح ساماندهی باید از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی www.sp.pmo.ir (مطابق با فایل راهنما در قسمت اطلاعیه‌ها و بخشنامه ها) اقدام نموده و از خدمات غیر حضوری بهره‌مند گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.