پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی بروجن

فرماندار بروجن از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

فتاح کرمی گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به طرح‌های کشاورزی شهرستان بروجن پرداخت شده است.

فرماندار بروجن تأکید کرد: امسال هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال طرح در راستای توسعه بخش اشتغال کشاورزی بروجن برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل این شهرستان معرفی شد.

وی، تأمین گاز برای مجتمع‌ها و واحد‌های گلخانه‌ای را یکی از مهم‌ترین نیاز‌های کشاورزی بروجن دانست و افزود: هم‌اکنون پنج هزار هکتار از زمین‌های بروجن برای توسعه و ایجاد گلخانه در نظر گرفته شده که برای محقق شدن این برنامه به اجرای طرح‌های گازرسانی نیاز است.


بیشتر بخوانید


کرمی، احداث مجتمع و شهرک‌های کشاورزی، دامپروری و گلخانه‌ای را یکی از راهبرد‌های کشاورزی اعلام و اضافه کرد: هم‌اکنون عملیات شهرک‌های گلخانه گندمان، بلداجی، نقنه و بروجن با ۹۰ هکتار در دست اجرا است که برای هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

وی ادامه داد: برای احداث مجتمع‌های دامپروری فردانبه، نقنه، سفیددشت و گندمان با ۱۳۷ هکتار اقدامات لازم به‌منظور دریافت مجوز و زمین انجام شده است.
کرمی گفت: هم‌اکنون ۱۱ سردخانه نیمه‌تمام به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن در شهرستان بروجن در دست اجراست که با راه‌اندازی آن‌ها مشکل انبار سیب‌زمینی چهارمحال و بختیاری رفع می‌شود و ضایعات سیب‌زمینی کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار