تاکید انگلیس به صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی علی‌رغم اقدام قانونی ۲ سازمان حقوق بشری

دو سازمان حقوق بشری اقدام قانونی برای ممانعت از صادرات تسلیحات انگلیس به رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

گرچه کشور‌های غربی چشمان خود را به روی توحش رژیم صهیونیستی در نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه بسته اند، اما سازمان‌های بشردوستانه به طور مداوم در این زمینه فعال بوده و نسبت به وقوع فاجعه در این باریکه هشدار می‌دهند؛ موضوعی که کمترین اهمیتی برای حامیان تل آویو ندارد. 

به گزارش الجزیره، دولت انگلیس در پاسخ به اقدامات قانونی انجام شده توسط دو سازمان حقوق بشر که به دنبال توقف صادرات تسلیحات لندن به تل آویو برای نسل کشی مسلمانان هستند، پاسخ داده است که اسراییل متعهد به رعایت قوانین بین المللی است!

دو سازمان حقوق بشری به نام‌های شبکه اقدام قانونی جهانی (Global Legal Action Network) و الحق (Al-Haq) در ماه اکتبر پس از آنکه دولت انگلیس درخواست آن‌ها را برای تعلیق صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی نپذیرفت، اقدامی قانونی جهت توقف این اقدام را کلید زدند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این دو سازمان حقوق بشری آمده است: اسراییل از پاسخ به حوادثی که دولت انگلیس در نامه خود درباره غزه به آن اشاره کرده بود خودداری کرده و هیچ دلیلی برای اعمال محدودیت در ورود مواد غذایی، آب، و تجهیزات پزشکی به غزه ارائه نکرد. با این حال، دولت انگلیس علی رغم ارائه شواهدی مبنی بر نقض گسترده قوانین بین المللی، به طرز تکان دهنده‌ای پاسخ تل آویو را پذیرفت.

با این حال، این دو سازمان اعلام کرده اند به تلاش‌های قانونی خود به منظور توقف صادرات تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی در محافل قضایی ادامه خواهند داد. 

آمریکا و انگلیس دو حامی بزرگ رژیم صهیونیستی در جنگ غزه محسوب می‌شوند که حضور فعالی نیز در ائتلاف دریایی برای حفاظت از کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار