حدود ۳۵۰ هزار بیمار مزمن در نوار غزه بدون دارو هستند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: حدود ۳۵۰ هزار بیمار مزمن در نوار غزه از ۷ اکتبر گذشته دارو‌های خود را دریافت نکرده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر، تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی به ۲۴۲۸۵ نفر رسیده است که اکثر آن‌ها زن، پسر کم سن و کودک هستند.

براساس گزارش قدس العربی، این وزارت خانه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶۱ هزار و ۱۵۴ نفر زخمی شده‌اند و بسیاری از قربانیان هنوز زیر آوار هستند. رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ قتل عام علیه غزه انجام داد که ۱۵۸ شهید و ۳۲۰ زخمی برجای گذاشت.

این وزارتخانه در بیانیه قبلی اعلام کرد که ۳۵۰ هزار بیمار مزمن دارو‌های خود را در نتیجه جنگ جاری از ۷ اکتبر دریافت نکرده اند. اشرف القدری سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای در این خصوص افزود: حدود ۳۵۰ هزار بیمار مزمن در نوار غزه بدون دارو هستند. نبود دارو عوارض جدی بر سلامتی که این بیماران گذاشته است.

او همچنین از نهاد‌های بین‌المللی خواست که فوراً به بیماران مزمن دارو ارائه دهند. القدره در بیانیه‌ای دیگر از فرسودگی گاز نیتروژن در اتاق‌های عمل و کمبود شدید سایر گاز‌های پزشکی خبر داد. (از گاز نیتروژن برای بیهوشی بیماران در حین عمل جراحی استفاده می‌شود.)

پیش از این موسسات بهداشتی و حقوق بشری فلسطینی و بین المللی نسبت به فروپاشی بخش بهداشت در غزه در نتیجه ادامه جنگ هشدار داده اند. بیش از یک بار، وزارت بهداشت نسبت به کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار