اجرای طرح یاریگران زندگی در ۲۱ روستا در شهرستان آوج

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: ۲۱ روستا در شهرستان آوج با هدف افزایش مشارکت اجتماعی و سالم سازی محیط مجری طرح یاریگران زندگی شدند.

حسن خدابنده سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی و به منظور کمک به سالم سازی محیط‌های روستایی در ۲۱ روستا در شهرستان آوج برگزار شده است.

وی اضافه کرد: طرح یاریگران زندگی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها از جمله پایگاه بسیج، مدارس و با هدف تولید محتوا و برنامه‌های متناسب با مسائل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای حفاظت از نوجوانان و جوانان از اعتیاد به مواد مخدر اجرایی می‌شود.

به گفته خدابنده، تشکیل نشست‌های منظم کمیته راهبری شهرستان، نشست توجیهی و آموزشی ویژه دهیاران، تشکیل کانون یاریگران زندگی با مشارکت فعال اعضا، اجرای برنامه‌های آموزشی مشارکتی خانواده‌ها و توسعه و ترویج فعالیت‌های ورزشی همگانی از جمله اقداماتی است که باید با هدف بهتر اجرا شدن این طرح به کار بسته شود.

این مسئول تاکید کرد: با استفاده از شبکه‌های مردمی، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج، مدیران مدارس و خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی می‌توان به نهادینه ساختن طرح یاریگران زندگی در بین جامعه روستایی اقدام کرد.

طرح یاریگران زندگی در ۲۵۵ کانونی محلی و اجتماعی قزوین فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار