استقبال ۷۴۵ هنرمند کشور از هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ۷۴۵ هنرمند کشور از هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران استقبال کردند.

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با استقبال گسترده و بی نظیر هنرمندان از هفتمین دوسالانه ملی‌خوشنویسی ایران، آثار ۷۴۵ هنرمند خوشنویس کشور به دبیرخانه ارسال شد که بیانگر استقبال گسترده هنرمندان کشور است و در تمامی دوره‌های قبلی این رویداد چنین آماری نداشتیم و از این لحاظ یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۴۴۹ اثر در رشته نستعلیق، تعداد ۲۰۲ اثر در رشته شکسته نستعلیق، ۴۵ اثر نسخ، ۴۳ اثر ثلث ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: پس از داوری اولیه آثار ۷۱ اثر در بخش نستعلیق، تعداد ۳۳ اثر در بخش شکسته و ۱۸ اثر در بخش نسخ، تعداد ۱۹ اثر در بخش ثلث و ۲۴ اثر در بخش بانوان به نمایشگاه این دوسالانه راه یافته اند.

وی گفت: هیئت داوران دوسالانه از میان آثار هنرمندان بخش حضوری و با در نظر گرفتن معدل اثر ارسالی و اثر تحریری، نفرات برتر را انتخاب و در مراسم ویژه‌ای نفرات برتر، جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

براتی یادآورشد: هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به همت انجمن خوشنویسان ایران و قزوین و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دفتر امور تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین، شورا و شهرداری قزوین، صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار می‌شود.

آیین افتتاح نمایشگاه هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران و معرفی و تقدیر از برگزیدگان این رویداد هنری عصر روز جمعه ۲۹ دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر قزوین برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
✍ باسلام و ارادت
هنر خوشنویسی ، کاربردی ترین و مقدس ترین هنر در ایران است.
هنری که مدنظر خوبان و بزرگان ، امامان و دانشمندان ، پادشاهان و عارفان و مخلصین خودش بوده است.
هنری که همه دغدغه یادگیری آنرا دارند که زیبا بنویسند تا اینکه مورد توجه نیز قرار بگیرند. هنری که روایات و احادیثی گفته شده است که خوشنویسان اهل بهشتند.
خوشنویسی واقعا نوعی از عرفان است.
خوشنویسی یکی از هنرهای اسلامی و اصیل سنتی ایران است که آموختن آن بسیار واجب و مهم است که حتی باید یکی از کتاب‌های آموزشی و درسی خاص در برنامه آموزش و پرورش قراربگیرد تا در فرهنگسازی و ترویج نگارش متون و ادبیات فارسی ایران حتی در کشورهای خارج نیز تبلیغ و تدریس شود. چه خوشنویسی باقلم و چه با خودکار و تحریری. وانشالله که مورد توجه سریع مسئولین ذیربط قرار بگیرد و نگاه مثبت خود را اعمال بنمایند.
فی امان الله ?