نیاز صنعت خودرو و الکترونیک کرمانشاه به نیروی تخصصی آموزش دیده

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه به نیاز صنعت خودرو و الکترونیک کرمانشاه به نیروی تخصصی آموزش دیده اشاره کرد و گفت : در تلاشیم دو مرکز علمی کاربردی جدید را در این دو حوزه تا پایان سال راه اندازی کنیم.

سلیمان شفیعی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و اداره کل ورزش و جوانان استان با موضوع برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارتی برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله، با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت : براساس آخرین آمار‌هایی که حدود یک ماه پیش از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد، نزدیک به ۴۳ درصد از بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید براینکه ایجاد اشتغال برای این ۴۳ درصد می‌تواند در حل مشکل بیکاری بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: متاسفانه رویکرد‌هایی که طی دهه‌های گذشته در دانشگاه‌ها وجود داشته، بیشتر روی آموزش صرف و نه مهارت آموزی بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر هم دانشگاه‌های متعددی در مقاطع تحصیلی مختلف آموزش‌هایی را به دانشجویان ارائه می‌دهند که عمدتا کاربردی نیستند و همین مسئله باعث شده تا روز به روز بر تعداد فارغ التحصیلان بیکار اضافه شود.

وی تاکید کرد: کارفرمایان هم برنامه مشخصی ندارند و نمی‌دانند چگونه باید با دانشگاه‌ها ارتباط بگیرند تا نیروی متخصص مورد نیاز آن‌ها را تامین کنند.

شفیعی به رویکرد دانشگاه علمی کاربردی در خصوص تربیت دانشجویان مهارت دیده اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم دانشجویانی را تربیت کنیم که به بازار کار متصل شوند و بازار کار هم به تخصص آن‌ها نیاز داشته باشد.

وی از برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه مهارت آموزی بین دانشجویان استان خبر داد و گفت: در این راستا به دنبال مدل و شبکه سازی هستیم که طی آن نیاز صنایع را با ارتباط با آن‌ها احصاء کنیم و بدنبال آن در همان حوزه‌های مورد نیاز آموزش‌های مهارتی را به افراد خواهیم داد تا پس از اینکه به نیروی متخصص تبدیل شدند، در همان صنایع هم مشغول به کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، باعث هدفمند شدن آموزش‌ها، کمک به اشتغال استان و جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها خواهد شد.

وی گفت: طی ارتباطاتی که با صنایع مختلف استان گرفته ایم، به ما اعلام کردند که به شدت به نیروی کار متخصص نیاز داریم، اما نمی‌دانند نیروی کار خود را باید از کجا تامین کنند، بنابراین تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با همکاری هم این مشکل را حل کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.