۱۶۰ هزار تُن گندم در قم ذخیره سازی شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، بیش از ۱۶۰ هزار تُن گندم در قم ذخیره سازی شد که ۱۴۶هزار و ۳۵۲ تُن آن از محل واردات و ۱۴ هزار و ۱۲ تُن آن از محل خرید تضمینی گندم تولید شده در استان بوده‌است.

سعید محمدی ، ضمن اشاره به کیفیت بالای گندم‌های ذخیره سازی شده در سیلوی استان، گفت: در همین رابطه طی این مدت، مقدار ۱۳۳ هزار تُن گندم برای تامین آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی در قم، میان کارخانه‌های تولید آرد توزیع شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم تاکید کرد: وضعیت موجودی گندم درقم همواره در شرایط مطلوبی حفظ می‌شود و ما بیش از نیاز چندماه آینده استان را ذخیره سازی می‌کنیم، به همین خاطر با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و انجام اقدام‌های لازم، هیچ گونه کمبودی در تامین گندم و آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی نداریم.

او ادامه داد: علاوه بر تامین و تدارک گندم با کیفیت و مرغوب برای تولید آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی استان، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی قم برای کمک به تنظیم بازار در زمینه تامین و توزیع برخی از کالا‌های اساسی مورد احتیاج همچون برنج خارجی و شکر نیز فعالیت مستمر دارد.

محمدی گفت: در همین رابطه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲ هزار و ۸۷۹ تُن برنج به قم وارد و سه هزار و ۶۲۶ تُن برنج نیز به‌منظور تنظیم بازار در استان توزیع شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم افزود: همچنین در این مدت شاهد واردات سه هزار و ۶۹۱ تُن شکر به قم بودیم که از میان مقدار ۲ هزار و ۴۲۳ تُن برای تنظیم بازار استان توزیع شد؛ این درحالی است که در صورت نیاز، ظرفیت واردات و توزیع مراحل جدید محصولات یاد شده نیز در قم وجود دارد و محدودیتی در این خصوص نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال و مناسبت‌های پیش‌رو همه پیش‌بینی‌های لازم برای تامین و تدارک کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم استان از مدت‌ها قبل صورت گرفته و با توجه به وضعیت مطلوب ذخیره سازی انجام شده، در این رابطه با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۷ دی ۱۴۰۲
تازگیا کیفیت شون خیلی خوب شده ممنون
آخرین اخبار