بیش از ۸ هکتار از اراضی تالاب کانی‌برازان رفع تصرف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۸۴ هزار و ۶۳۴ مترمربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد مشهور به بهشت پرندگان ایران رفع تصرف شد.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همکاری نیروی انتظامی و اداره کل منابع طبیعی، طی حکم صادره از دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد، ۸۴ هزار و ۶۳۴ متر مربع از اراضی ملی داخل تالاب بین المللی کانی‌برازان که توسط ۲ فرد متخلف تصرف شده بود، رفع تصرف و خلع ید شد.

وی اضافه کرد: این متخلفان که از تاریکی شب برای تخریب استفاده کرده بودند، شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: هرگونه دخل و تصرف در تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده برابر قانون ممنوع است و با متخلفان برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

تالاب کانی‌برازان که با مساحت حوضه آبریز ۴ هزار و ۱۰ هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد از با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور و همه ساله در فصول مختلف سال میزبان هزاران پرنده مهاجر و بومی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.