معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

کشف بیش از هزار و ۸۵۰ قلم کالای سلامت محور قاچاق در فراشبند

راعی، از توقیف بیش از هزار و ۸۵۰ قلم از انواع کالا‌های سلامت محور قاچاق، غیرمجاز و تاریخ گذشته در شهر فراشبند خبر داد.

دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور، یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی در برخورد قانونی با عرضه کنندگان اقلام سلامت محور قاچاق است.

او ادامه داد: به همین منظور با تلاش کارشناسان این معاونت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند و با همکاری نهاد‌های انتظامی و اطلاعاتی شهرستان، بیش از هزار و ۸۵۰ قلم انواع کالا‌های سلامت محور قاچاق، غیرمجاز، دست ساز و تاریخ گذشته کشف و توقیف شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند نیز با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسان این معاونت، ارزش ریالی اقلام کشف شده بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود، افزود: برخورد با سودجویان عرضه اقلام سلامت محور قاچاق، علاوه بر حفظ امنیت اقتصادی، باعث جلوگیری از آسیب‌های جدی به سلامت مصرف کنندگان نیز می‌شود.

او با بیان اینکه در این بازرسی مشترک، از ۱۱ واحد صنفی در این شهرستان بازدید شد، گفت: از ۲ عطاری در این شهرستان، تعدادی قرص برنج کشف و ضبط شد و پرونده‌های متخلفان پس از تکمیل به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

حسن کرمی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو در شهرستان فراشبند، با سامانه ۱۹۰ مربوط به رسیدگی به شکایت‌های وزارت بهداشت تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار