افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان منوط به تصویب هیات وزیران

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، هرگونه افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان را منوط به تصویب هیات وزیران دانست و گفت : دولت در سه سال گذشته یک بار برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی کمک کرد، اما برای ادامه این طرح باز هم نیازمند حمایت دولت هستیم.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان توان افزایش حقوق بازنشستگان را ندارد، گفت : تنها راه حل افزایش حقوق و حل مشکلات مالی و معیشتی بازنشستگان حمایت‌های دولت است که امیدواریم در سال آینده محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مالی و اقتصادی در روز‌ها و ماه‌های اخیر منجر به تجمع و اعتراض بازنشستگان شده است، گفت: اعتراض بازنشستگان برای طرح متناسب سازی و افزایش حقوق است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی تا به امروز تمام حق و حقوق مستمری بگیران را به صورت کامل پرداخت کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه؛ پیری، نبود شغل، تعطیلی برخی کارگاه‌ها و نبود پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و در عین حال تعداد کم بیمه شدگان را از دلایل مشکلات و اعتراض بازنشستگان عنوان کرد و افزود: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی منابعی برای افزایش مستمری بگیران ندارد چرا که به عنوان نمونه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ابتدای آذرماه ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر جدید اضافه شد، اما فقط هفت هزار نفر بیمه شده جدید توانستیم جذب کنیم.

کاکایی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۸۶ هزار مستمری بگیر اصلی دارد، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری، درمان، بارداری، سمعک، عینک و ... ماهیانه ۷۳۰ میلیارد تومان در استان هزینه می‌کند در حالیکه وصولی حق بیمه‌های ما کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان است، اما با این حال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه دولت برای سال آینده افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مستمری را در نظر گرفته است گفت: حداقل حقوق برای یک مستمری بگیر با همسر و ۲ فرزند امسال، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و این در حالی است که برخی از بازنشستگان به دلیل سن و کم بودن سابقه خدمتی و پرداخت نکردن حق بیمه مستمری کمی می‌گیرند چرا که پرداخت حق بیمه کامل و سنوات خدمتی و میانگین حقوق و دستمزد در ۲ سال پایانی خدمت، مبنای تعیین حقوق بازنشستگی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار